Porsche vs BMW

Idag blir det (om inte regnet drar in) en grym photosession med ovanstående märken involverade.

Grym fotograf på grymt ställe, då blir det inte dåligt! :)



Tony blev 2:a i Let´s Dance, men det var fan kul att se honom regera på annat än racerbanan också.


// Mr Porsche

Tonight is the night...

... för Tony Rickardsson i Let´s Dance!

Kung på racerbanan och dansbanan!

image1790

Rösta på honom genom att skicka ett SMS med texten: tony till nr 72 400  så kanske han blir så här glad:

image1791

Får se om man drar ut en sväng i kväll med kärran efter programmet.

Har by the way kanske en RIKTIGT STOR grej på gång med Carrera Cup.

Återkommer om det går i lås.


// Mr Porsche

Har du en Porsche 917...

... över?

OK, gör inget med den!! Men investera i stället 7 500 dollar i en Porsche 917-soffa!

Impa på polarna eller brudarna! ;)

image1782

image1784

image1785

image1783

image1786

Fakta om Porsche 917 + en  tre bilder på "en riktig":

Porsche 917 skapades till följd av förändringar i F.I.A.s regelemente för Sportvagnar 1968-69. De nya reglerna tillät bl a en motorvolym på upp till 5 liter och efterföljaren till 904, 907 och 908 modellerna fick en 12-cylindrig boxermotor genom att Porsche slog ihop två stycken av sina klassiska 2,2 liters boxersexor.

Motorvolymen är på 4,5 liter och i sitt ursprungliga utförande gav den cirka 560 hk. Under den andra och tredje tävlingssäsongen kom den dock upp i avsevärt mer än 600 hk. Den nya modellen presenterades i mars 1969 på bilutställningen i Geneve och under säsongens första tävlingar kördes den parallellt med föregångaren 908.


Bilen har ett rörramschassi i lättviktsmaterial och en karross i glasfiber vilket gjorde den mycket lätt, endast 800 kg fulltankad. Tack vare den låga vikten och den kraftfulla motorn var 917 mycket snabb, men Porsches bästa förare ville ändå hellre köra 908:an som var mer lättkörd och förutsägbar i kritiska situationer.


Ett intensivt förbättringsarbete gav dock snart resultat och 917 har gått in i sportvagnshistorien som en av de mest framgångsrika modellerna någonsin. Under de tre officiella säsongerna startade den i 21 tävlingar och vann inte mindre än 14 av dessa. utöver tävlingsresultaten är bilen också känd för sitt, till dags dato oslagna, hastighetsrekord som sattes 1971 vid Le Mans på L´Hunnadieresrakan. Med Jackie Oliver vid ratten nådden den vid en nattligt test 396km/h.


image1788

image1787

image1789


// Mr Porsche

This weekend...

... närmare bestämt på lördag efter klockan 16, är det dags att fota några kärror med papparazzi nr 2 bakom kameran. Hans sida finner du här ------> QUAD
Han har tydligen ett nytt, grymt ställe på G. Vi får se vad det blir av det hela! :)

Jag återkommer med bilder efter detta.


// Mr Porsche

Don´t forget...

... att snart drar det igång!!

Carrera Cup


// Mr Porsche

Ny banner...

... som du kanske märkt.

Thanks till Johan för den.

// Mr Porsche

Med kameran i...

... högsta hugg for jag och min egen papparazzi iväg för en liten photoshoot på kvällskvisten.

Vi höll oss dock inom stadsgränsen, men kommer vid tillfälle att bege oss till ett par ställen vi hittat.

Johan är en grym fotograf och här är resultatet från kvällen. Alla bilder är tagna utan stativ då det "förolyckats".

Papparazzipictures:



image1775



image1777

image1776



image1778

image1774

image1779

image1780

Sista bilden lyckades vi få med ett spöke på...
image1781

STORT TACK JOHAN!!

// Mr Porsche

Highway to hell

Ja fy fasen vilken upplevelse idag!!

Det var som att någon tryckte på en knapp!

Vad jag menar?

Jo, när jag lämnade hemstaden för att åka mot Örebro så var det snustorra vägar och 4 plusgrader.

Men efter Arboga så var det som att knipsa med fingrarna.

Full snöstorm på ett ögonblick och -3 grader.

Shit, säger jag bara.... fick krypa i 50 km/h på motorvägen med sommardäcken medans långtradarna drog om och yrde snö så man inte såg en meter framför sig. Bestämde mig snabbt för att vända, men tror du det fanns en avfart direkt? Nej, precis!

Det var lika på vägen hem, från ett jädrans vinterväder så slog det om på samma ställe. Måste vara nåt kylhål vid Arbogatrakten.

Mötte en SPR-kompis på vägen hem som tog en "snapshot" med sin mobil på mig när jag susade förbi.

Den bilden + en icke photoshoppad bild på hur det såg ut på the highway to hell idag:

image1772

image1773

Fan vad skönt att vara hemma!!


// Mr Porsche

Chris Harris i Porsche 997 GT2

Jepp, se hans provkörning nedan.

Han är dock missnöjd att de inte kunde ta ut bilen på bana i det här testet. Men det kommer...

Jädra grym bil nya GT2:an....




// Mr Porsche

Jag har gjort ett kap...

... för $350! :)

För andra gången så hade London inte det jag eftersökte.

Fast nu berodde det inte på att varan inte släppts, utan för att den är slutsåld ÖVERALLT!

Men man är ju inte king för ingenting, så jag har lyckats hitta ett helt sproilans par, som kommer fraktas till mig den 1 april.

Vad det är? Wait and see... ;)


// Mr Porsche

Jag har 3 toppar i min bil...

... just nu!

Dock ligger en i bagaget fram och ska förhoppningsvis (om vädret är bra), fraktas till en Porscheverkstad i morgon.

image1029

Är ledig så bilkörning står på schemat om det är soligt.

Måste dock in och jobba några timmar på eftermiddagen.


// Mr Porsche

A beautiful, sunny sunday...

Idag blev Porschen Posh *posh!!

Det var nämligen äntligen solig och ledig dag samtidigt! :)

Så tvätthallen på OKQ8 fick sig ett besök.

Sedan blev det en hel del bilåkande idag. Om man bara varit i bilen hela dagen skulle man inte kunna tro att det var bitande kallt ute. Solen var wunderbar idag! :)

A couple of pics from today:

image1768

image1769

image1770

image1771

* Stilig, elegant


// Mr Porsche

I Porsche 911-tankar?

Well, kika då på modellprogrammet för modellen nedan.

Från 325 hk - 530 hk.

911 ÖVERSIKT


911 Carrera

 

Motor 3,6l 6-cylindrig boxermotor 239 kW (325 hk) vid 6.800 varv/min
Prestanda: Toppfart: 285 km/h (182 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 5.0 sek

911 Carrera S
  
Motor 3,8l 6-cylindrig boxermotor 261 kW (355 hk) vid 6.600 varv/min
Prestanda: Toppfart: 293 km/h (182 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 4.8 sek

911 Carrera Cabriolet
  
Motor 3,6l 6-cylindrig boxermotor 239 kW (325 hk) vid 6.800 varv/min
Prestanda:Toppfart: 285 km/h (177 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 5.2 sek

911 Carrera S Cabriolet
 
Motor 3,8l 6-cylindrig boxermotor 261 kW (355 hk) vid 6.600 varv/min
Prestanda: Toppfart: 293 km/h (182 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 4.9 sek

911 Carrera 4
  
Motor 3,6l 6-cylindrig boxermotor 239 kW (325 hk) vid 6.800 varv/min
Prestanda: Toppfart: 280 km/h (174 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 5.1 sek

911 Carrera 4S
  
Motor 3,8l 6-cylindrig boxermotor 261 kW (355 hk) vid 6.600 varv/min
Prestanda: Toppfart: 288 km/h (179 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 4.8 sek

911 Carrera 4 Cabriolet
  
Motor 3,6l 6-cylindrig boxermotor 239 kW (325 hk) vid 6.800 varv/min
Prestanda: Toppfart: 280 km/h (174 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 5.3 sek

911 Carrera 4S Cabriolet
 
Motor 3,8l 6-cylindrig boxermotor 261 kW (355 hk) vid 6.600 varv/min
Prestanda: Toppfart: 288 km/h (179 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 4.9 sek

911 Targa 4
 
Motor 3,6l 6-cylindrig boxermotor 239 kW (325 hk) vid 6.800 varv/min
Prestanda: Toppfart: 280 km/h (174 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 5.3 sek

911 Targa 4S
  
Motor 3,8l 6-cylindrig boxermotor 261 kW (355 hk) vid 6.600 varv/min
Prestanda: Toppfart: 288 km/h (179 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 4.9 sek

911 Turbo
  
Motor 3,6l 6-cylindrig boxermotor 353 kW (480 hk) vid 6.000 varv/min
Prestanda: Toppfart: 310 km/h (193 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 3.9 sek

911 Turbo Cabriolet
  
Motor 3,6l 6-cylindrig boxermotor 353 kW (480 hk) vid 6.000 varv/min
Prestanda: Toppfart: 310 km/h (193 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 4.0 sek

911 GT2
 
Motor 3,6l 6-cylindrig boxermotor 390 kW (530 hk) vid 6.500 varv/min
Prestanda: Toppfart: 329 km/h (204 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 3,7 sek

911 GT3
 
Motor 3.6 liter 6-cylindrig boxermotor 305 kW (415 hk) vid 7.600 varv/min
Prestanda: Toppfart: 310 km/h (193 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 4.3 sek

911 GT3 RS
 
Motor 3.6 liter 6-cylindrig boxermotor 305 kW (415 hk) vid 7.600 varv/min
Prestanda: Toppfart: 310 km/h (193 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 4.2 sek


Bara att "slå till"... :)


// Mr Porsche

Tony Rickardsson...

... är kung, både på racerbanan och på dansgolvet!! :)

Har en lugn hemmakväll efter en tur med Posh och min fröken.

Vi har kikat på Let´s Dance och när Tony skulle dansa såg man inför dansen hans privata (?) 997 turbo Cabriolet (tyckte mig skymta att det var en cab) i ett inslag. Grym kärra!!

Var och kollade när han körde i Carrera Cup på Gelleråsen 2007. Riktigt skoj att se bilarna i depån och även ute på banan.

Kolla gärna in Tony Rickardssons hemsida och du... glöm inte att rösta på honom i Let´s Dance nu när han är i FINAL!

Skicka ett sms med texten: Tony till nummer 72400

Hemsidan finner du här ------->
Rickardsson Racing

Nedan finner du bilder på Tonys bil 2007 samt fakta om bilen:

image1763

911 GT3 Cup är en ren racingbil som bygger på Porsches standardvagn 911 GT3. Effektmässigt skiljer det inte så mycket mellan modellerna men i övrigt är diskrepansen slående.

Motor
3,6 liters 6-cylindrig sugmotor, som vid 7 300 varv levererar 400 hk. Det maximala vridmomentet på 400 Nm nås vid 6 500 rpm. Hela motorn är viktreducerad och specialtillverkad. Max varvtal är hela 8 200 rpm.

image1764

Drivlina
Kraftöverföringen från motor till hjul sker via en nyutvecklad sexstegad sekventiell växellåda. Förutom att reducera tiden för växlingar förebygger den sekventiella lådan dessutom handhavandefel.


Chassi

Chassit bygger på samma teknik som används i Porsches standardvagnar, det vill säga framaxel med fjäderben och bakvagn med multilänk. I GT3 Cup är dock allt optimerat för racing. Stötdämparnas infästning i hjulupphängningen samt bakvagnen är hämtad från GT3 RSR. Med krängningshämmare av bladtyp samt justerbar höjd, hjulvinklar och stötdämpare kan chassit optimeras för alla typer av banor.

Tony vinkar till publiken och "tackar" för din Let´s Dance-röst! ;)
image1765

Bromsar
Klassiskt röda 6-kolvs aluminiumok fram och fyrkolvs dito bak. Skivorna mäter 380 mm fram och 350 mm bak. Med hjälp av ett reglage i kupén kan föraren själv ställa bromskraftfördelningen mellan främre och bakre hjulpar. ABS saknas för att bilarna även ska kunna tävla i GT-mästerskapen där detta inte är tillåtet.


Exteriör

Jämfört med sin föregångare har nya GT3 Cup 40 procent mer downforce. Den bakre ställbara vingen är 60 mm bredare och 35 mm högre. Karossen är materialanpassad för racing och maximalt viktreducerad.


Interiör

En racingstol, en brandsläckare och en kraftig bur är kort sammanfattat vad man hittar inuti en GT3 Cup. All viktig information, som varvtal, bromskraftfördelning och temperaturer med mera, finns samlad i displayen mitt framför föraren. Startknappen sitter, som sig bör i en Porsche, till vänster om ratten.


image1766

Till sist en händelserik bild från Sturup Raceway med Tony i ledningen:
image1767

NU VINNER DU TONY!


// Mr Porsche
 


Ta det fan lugnt...

... under årets bilsäsong!

Ja, gasa på ska man göra ibland (eller ofta), men med gott omdöme, inte sant?

Annars kan det gå som på bilderna under.

Lite eftertanke bara.

Faaast är man killen på den sista bilden kanske det är värt att smälla med Porschen (man ser hans stirrande blick)! ;)

image1758

image1761

image1754

image1756

image1757

image1759

image1760

image1762

image1755


// Mr Porsche

En rysk polis i en Porsche...

... Cayenne har här stoppat en Carrera GT i Moskva!

Förhoppningsvis mer bilsnack än bötessnack! ;)

SKÖN BILD! :)

image1753

// Mr Porsche

Dessa dagar har...

... vintern "tillfälligt" tagit över.

Men snart är solen och vårvärmen tillbaka och då rullar vi "ordentligt" igen, inte sant?

För nu ser det väl ut så här om man är ute med Porschen:

image1745

Det står en 944 under snötäcket:
image1746

image1747

image1749

image1750

image1751

Meeen, det lär väl finnas undantag, dvs. Porscheägare som älskar snön, som den här:
image1752


// Mr Porsche

Grymma wallpapers...

... på:

image1741

Japp, du hade rätt!!

Nya Porsche 997 GT2!

I länken under bilden nedan hittar du 39 schyssta wallpapers på det nya "vidundret" från Porsche, t.ex. den här:

image1742

Länken är här --------->
Wallpapers



Har du förresten sett nya GT2:an i rött samt gult?

image1743

image1744


// Mr Porsche

Elbil, inget nytt av Porsche

Nä, sannerligen inte!

En av världens första elbilar tillverkades av vår egen Ferdinand Porsche år 1900!!

Den skeppades över till USA till L.A: Autoshow i slutet av förra året i samband med hybridpremiären av Porsche Cayenne.

image1738


Info hämtad från Auto Motor & Sport:


I Porsches monter är det USA-premiär för Cayenne i hybridversion, och för att höja intresset för den har man skeppat över en av världens första elbilar, konstruerad av då 24-årige Ferdinand Porsche. Den har elmotorer i framhjulen, och konstruktionen helt utan drivaxlar, kugghjul, remmar eller kedjor ansågs sensationell när bilen ställdes ut på världsutställningen i Paris år 1900.

Porsche blev berömd över en natt, och företaget Lohner i Floridsdorf utanför Wien, där Porsche var anställd, byggde därefter cirka 300 stycken av elbilen. 

Los Angeles Auto Show öppnar på fredag och pågår till och med söndag den 25 november.


Det enda välbevarade exemplaret av Porsches elbil står normalt på Tekniska museet i Wien, och visas nu för första gången upp utanför Europa.

Faktum är att Porsche även byggde världens första hybridbil, när han 1901 försåg elbilen med en förbränningsmotor som kunde ladda batteriet som matade elemotorerna i framhjulen. Men den bilen finns inte bevarad.

Modern Porsche med eldrift (delvis) är Cayenne hybrid nedan:image1739

Framtidsteknik - för 107 år sedan:



På världsutställningen i Paris år 1900 väckte den här bilen sensation och gjorde konstruktören, 24-årige Ferdinand Porsche, berömd över en natt. Bilen är eldriven med en elektrisk likströmsmotor i varje framhjul. Inga axlar, drev eller kedjor finns med i kraftöverföringen, och även bromsningen sker elektriskt.

image1740

Varje motor ger effekten 2,5 hästkrafter
vid 120 r/min och tack vare det höga vridmomentet behövs ingen utväxling. Därmed blir friktionsförlusterna minimala och motorerna uppges ha en verkningsgrad på hela 83 procent. Toppfarten anges till 50 km/h och "normal hastighet" var runt 37 km/h.

Eftersom motorerna behöver visst varvtal för att fungera, var "minimi-farten" 17 kilometer per timme.
Batteriet består av 44 celler som tillsammans ger 80 volt, och med kapaciteten 300 amperetimmar har bilen en räckvidd på cirka 50 km per laddning.

Körklar vikt är totalt 1.205 kg, varav batteriet svarar för 410 kg. Varje framhjul, som är tillverkat av trä, väger inklusive elmotor 115 kg. Framhjulen har diametern 650 mm, bakhjulen 950 mm.
Elmotorerna fungerar också som bromsar på framhjulen, och de kompletteras med en mekanisk handbroms på bakhjulen.

För bakhjulen finns också en tandhjulsspärr som hindrar bilen att rulla bakåt vid start i backe.
Bilen handbyggdes totalt i 300 exemplar och såldes till dåtidens direktörer och andra makthavare. Priset låg betydligt högre än för de då aktuella automobilerna med förbränningsmotor.


// Mr Porsche


Ett par nostalgibilder...

... från 98/99 är nedanstående bilder, sittandes i en ram.

Var i källaren och grävde idag och hittade den ena.

Den andra har jag visat en gång förut.

Jag och en kompis blev inbjudna till Porsche Center Stockholm, som då låg på Fiskartorpsvägen vid Stockholms Stadion.

Porsche hade tagit dit ett antal bilar i en så kallad roadshow.

Så gissa om man var exalterad när man fick provköra en 996:a, en Boxster etc.

Man kunde då bara drömma om att ett antal år senare själv äga och köra runt i ett vrålåk! :)

Nostaligia Locomotive gives you a hell of a ride:

image1735

image1736

image1737


// Mr Porsche

Skapligt garage...

... eller vad säger du? :)

image1728

image1729

image1730

image1731

image1732

image1733

image1734

YES PLEASE!


// Mr Porsche

Glida i en Boxster...

... på Gotland i sommar?

Ja, det är i alla fall en person som erbjuder sig att hyra ut sin Boxster veckovis i sommar för 10 000 kr/vecka.

Läs här ------->
Boxster


// Mr Porsche

Shitweather ute...

... så nu blir det lite vila för Posh några dagar.

Vi får eventuellt sällskap av en Spectre R42 på photoshooten förresten! :)

GRYM kärra enligt mig!

Info om bilen:

The Spectre R42 was designed and built in England by Spectre Supersports Ltd and was offered to the public in the early summer of 1996. Ray Christopher was the individual responsible for spear-heading the
project. The body is comprised of a rigid composite body shell aiding in keeping the vehicle weight to a minimum. The chassis is monocoque.

Power was courteous of a 4.6 liter
Ford eight-cylinder engine that produced 350 horsepower. Zero-to-sixty was achieved in around four seconds and top speed was reached at 175 mph. The engine was placed mid-ship, resulting in a 42/58 percent weight distribution. The suspension was an adjustable shock absorber unit that provided performance while maintaining superb ride quality.

A compartment located in the front of the vehicle is capable of carrying a weekends worth of luggage. The two-door, two-seater sports cars interior is adorned in luxurious leather trim and Wilton carpets.

During the introductory year, twenty-three examples were sold. A year later the company went bankrupt and production ceased.

Det är den här (bilder från när den var utställd i England):

image1725

image1726

image1727


// Mr Porsche

Ett par bilder till...

... på Boxster RS 60 Spyder samt bilen den baseras på:

image1720

image1721

image1722

image1723

image1724


// Mr Porsche

Porsche Boxster RS 60 Spyder

Jepp, en ny "het" Boxster som tillägnas den klassiska Porscheracervagnen 718 RS 60 Spyder som också hade mittmotor.

Några fakta:

- Effekt: 303 Hk
- Vridmoment: 340 Nm
- Acceleration 0-100 km/h: 5.4 sec/6.1 sec (Tiptronic S)
- Toppfart: 274 km/h/266 km/h (Tiptronic S)

image1719


// Mr Porsche

Provade att kolla utbudet...

... av Porschar i Kenya (ja, de finns där).

Fick svaret att: "There are currently no vehicles in stock"  :)


// Mr Porsche

En underbar 997 Turbo...

... i den supersnygga färgen Nordic Gold finns till salu här:

997 Turbo

Sååå snygg... och snabb! ;)

Snackade lite med en papparazzipolare idag som hittat ett riktigt guldkorn till fotoställe.

Får se om skärtorsdagen kan bli en photosessiondag. :)


// Mr Porsche

Trots en mycket smutsig bil...

... var humöret på topp idag när jag åkte hem mot min stad.

Varför?

Jo, för att:

- Speglarna nu är monterade och klara
- Landsvägen jag åkte på var torr och härligt kurvig


Jag är helnöjd med speglarna för att:

- Jag är ensam om dessa
- Det mesta är egentillverkat och resultatet blev grymt (enlig mig)

Bra också är att det med enkelhet går att återställa till original.


Stannade till för att ta några kort på "skithögen" med nytillskotten.

Todays pictures then::

image1712

image1713

image1714

image1715

image1716

image1717

Fan vad det är kul att köra Porsche!! :)


// Mr Porsche

Har du lite sofftyg...

... över?

Då kanske du kan bygga om din Porsche så här (ja, jag blir också mörkrädd):

image1711


// Mr Porsche

Troligen den fulaste Cayenne...

... jag sett!!!

Håller du med?

image1707

image1708

image1709

image1710


// Mr Porsche

Olika Porschemodeller...

... på film!

Japp, kolla in listan och ladda ned/köp/hyr filmen!

Här är ------------>
Porschelistan


// Mr Porsche

Det tar sig, sa...

... mordbrännarn! :)

Idag har jag och Anders slipat, polerat och fixerat spegelfästena till de nya speglarna.

Dessa har idag fått samma kulör som resten av bilen.

Vi provade en blanding av svart och grönt först som trogna läsare vet. Men det blev inte så bra.

Så nu ska det bara härda till i morgon, monteras och sedan är det nog klart! :)

Tog några bilder som du ser nedan:

image1701

image1703

image1704

image1705

image1706


// Mr Porsche

London (1) - 2008

IT WAS GREAT!

Underbar shopping, underbart sällskap, snygga bilar, ljuvlig mat, semsester!

Hjärtat bjöds på flyg och hotell och var nog med än nöjd! :D

Det blev ett besökt hos Desig911 i Fairlop. Kände att jag ville besöka stället som jag beställt GT2-vingen och 19-tumsfälgarna från. De hade en grym butik med mycket lull-lull.

Porsche Center på Berkley Square besöktes också. Vid besöket var ett TV-team på plats för att intervjua VD´n angående Porsches stämning mot London stad om trängselavgiterna mot sportbilar.
Något som var irriterande var att den Porsche Sweatjacket jag köpte på Porsche Center Borås för 1800 kr, endast kostade 990 kr här!! Alla de Porschekläder jag kollade på här var mycket billigare än hemma i Sverige.

Det shoppades för många pund på allt från Hackett till Criminal i Notting Hill.

God mat avnjöts på bl.a. Oscars och AsGreekAsItGets.

Jag älskar den här staden, men jädrar vad många sportbilar det finns här. Så kom inte och klaga på att det finns många sportisar i din stad. Här möter du en i varje gathörn: :)

Nä, nu är det dags för bilder.

Kameror:
- Canon Ixus 75 (som jag glömde batteriladdaren till)
- Sony Ericsson T650i
- Sony Ericsson K850i

Jag har skrivit en kommentar ovanför varje bild.

Jag har avdelat dem med en avskiljningslinje nedan och med följande överskrifter:

- PORSCHES OF LONDON
- DESIGN 911
- PORSCHE CENTER,  BERKLEY SQUARE
- ÖVRIGA BILAR PÅ LONDONS GATOR
- BILDER PÅ ANNAT

Lämna gärna kommentarer. Oseriösa kommentarer tas bort direkt.




PORSCHES OF LONDON

GRYM 997 GT3
image1619

Många Porschar stod parkade utanför husen
image1620

Fin, gammal rackare
image1621

En "Sally"... (Porschen i Cars)
image1622

Härlig färg på Caymanen
image1623

En cab som inte var nedcabbad (vi såg nedcabbade också)
image1624

993 Turbo = Respekt
image1625

En 993 och en 997 med turbofälgar
image1626

Den här idioten backade in i rejält i bilen bakom, men brydde sig inte om att gå ut för att kolla hur det gick!!
image1627

Skrämmande hur många sportbilar här som hade skrapade fälgar. Rika kanske inte bryr sig lika mycket...
image1628

2 x Porsche
image1629

Min Carrera GT som jag överraskande fick i present
image1630

997 GT2... eller inte...
image1631

Rolig syn.... David mot Goliat
image1632

 

DESIGN 911

Undertecknad posing utanför butiken
image1633

Inbjudande butik
image1634

Mullermumma!!
image1635

Kolfiberfälg någon? :D
image1636

Ole, dole doff...
image1637

SÄTT DIG NED!! :)
image1638

Flera "köksstolar"... ;)
image1639

Som någon eftersökte. Svarta fälgar med polerad kant. SNYGGT!
image1640

Ohh yes!
image1641

Lot´s of stuff
image1644

En hel drös med olika centre caps
image1645

Mumsfälg till Cayenne
image1646

Rims till äldre Porschar
image1647

Ja, de hade dessa också!
image1648

Instegslister
image1649

Ett inte så snyggt bakljus och bl.a. ett helrött som en viss 997 Turboägare nu har. SUPERFINT!
image1650

- "BRING THE XBOX 360, NOW!"
image1651

Mera mums och mera fälgar
image1652

Chillingfotöljer
image1653

Mera kolfiber någon?
image1654

Fina klockor by Porsche
image1655

Stilren, gammal kärra utanför
image1656

Tima att trimma 1
image1657

En banracer
image1658

993 Cabriolet
image1659

Time att trimma 2
image1660



PORSCHE CENTER, BERKLEY SQUARE

Posing utanför
image1661

Jädrigt fin 997 Cab. Lägg märke till TV-teamet i bakgrunden
image1662

En 450-hästars 996 Turbo S -05 till salu
image1663

Annorlunda 997 med GT3-vinge, turbofälgar och röda sidospeglar. Snygg dock!
image1664

Overview
image1665



ÖVRIGA BILAR PÅ LONDONS GATOR

BMW M3 E90
image1666

Audi R8 (jädrigt grym)
image1667

Bentley in the rain
image1668

En klassisk Karmann (lägg märke till bagagehållaren)
image1669

Min gamla kärra! :)
image1670

FET och LÅG = Lamborghini Diablo
image1671

Väldigt blank 360
image1672

Nice rims på den här Land Rovern
image1673

En Alfa Romeo 3.2 tillägnad Mr Sme
image1674

Uuuuh... G-R-Y-M Maserati!!
image1675

HELVETE, vilket motorljud i den här Murclan!!!
image1676

Många kvinnor kör fina bilar i London, som den här nedan
image1677

Ferrari 430:in som jag nästan missade. Den svarta längst bort...
image1678

Mullrande BMW Z4 M Coupé
image1679

Möglig och helt trasig suflett, kanske inte det optimala i London där det ofta regnar
image1680

Den här stod med öppen dörr och helt täckt i damm. Tror nog ägaren kör sin Porsche 24/7. ;)
image1681



BILDER PÅ ANNAT

Mr Me i Notting Hill
image1682

The Ritz
image1683

Den mycket trevlige entrévärden på The Ritz
image1684

Hjärtat under ett vackert, blommande träd i vårsolen
image1685

Det blev en del sportande också. Golf med Tiger...
image1686

... "bilkörning" med Ayrton Senna och...
image1687

... en cykelrunda med Lance Armstrong.
image1688

Jag och Bob Marley "gets it" med lite reaggie!
image1689

Kylie ville gärna posa med mig! ;)
image1690

Jag njuuuuter den goda men mycket varma, fräsande fetaostförätten på AsGreekAs....
image1691

Där avnjöts även ett mycket gott vin från Argentina
image1692

Hjärtat i en rörlig bild på Regent Street
image1700

Hjärtat i nya hårfärgen som fixades på Basecuts i Notting Hill
image1699

Cool bild på Criminalpåsen
image1694

Fan att man alltid ska stöta på Bayrisch i London!! *ironi*
image1698

Vacker bild från en mexikansk restaurang
image1693

Hundar väntandes på matte or husse
image1695

HJÄÄÄÄÄLP....
image1696

Jag vid det kokande myllret vid Picadilly Circus på kvällen
image1697


- "Thanks London, see you soon again!"


// Mr Porsche

Vi tar nu semester...

... min blogg och jag!

Jag drar till London i morgon lördag och bloggen... ja, den stannar nog hemma! :)

Vi återkommer i slutet av nästa vecka.

Ha det bra så länge alla läsare!


Mvh

// Mr Londo... ehhh... Mr Porsche

Flygplan eller...

... båt?

Bara att välja!! :)

Flygplan
image1614

Båt
image1615

Eller varför inte göra så att bilen andas bättre!!
image1616

Och gillar du tecknat så (
ja, det är en riktig Porsche)...
image1617

Till sist vore det trevligt om man "kände" någon här när man behöver "fixa" kärran, inte sant? :)
image1618


// Mr Porsche

Filmen klar!!

Japp, då är filmen med min kärra i huvudrollen klar!

Dock är det med förra årets look. Vi får väl göra en för i år också! :D

Personligen gillar jag filmen skarpt. Dock är slutet inne i kupén lite väl långt. Den biten kunde vara kortare.

Men, men...

Tänk också på att den är amatörmässigt gjord.

STORT TACK till Sebbe och Marcus för all hjälp! Eloge boys!

Crank the volume... Mycket nöje...


Här är filmen: (dubbelklicka för att komma till YouTube och helskärmsläge)





// Mr Porsche

En familjeracer...

... är definitivt Techarts 600-hästars Cayenne!

JÄVLAR vad grym den är!

Man får väl nöja sig med en 521-hästar Cayenne Turbo S... eller kanske inte...

En "vanlig" Turbo vore dock nice.

En Cayenne står högt upp på önskelistan när väl familjen utökas! :)

image1611

image1612



Har du förresten sett den här ombyggnationen till en 2-dörrars Cayenne?

Inte snygg enligt mig.

image1613


// Mr Porsche

Nu...

... står Porschen och vilar tills jag är hemma från London.

Allt gick fint vid "kollen". Var ett par bultar som behövde dras åt lite med momentnyckel bara.

Efter hemkomst är förhoppningsvis sidospeglarna klara och omlackade i ny kulör.

Från lördag blir det BLOGG OFF fram tills tors-fre nästa vecka.

Under tiden säger jag som jag gjort förut. LÄS gamla inlägg.

Det finns ca. 350 inlägg, över 1600 bilder, en massa videos och intressanta texter.

ALLT handlar om Porsche. :)

Från februari 2007 och framåt.

MYCKET NÖJE!


// Mr Porsche

En eloge till...

... Sören på Porsche Center i Borås!

Han är så jäkla bra att ha att göra med. RIKTIGT serviceminded!

THANKS Sören!

Av ovan nämda person fick jag by the way min nya sweatjacket idag.

Från 911 Racingserien.

Grym som fasen!

1800 kr hos
Porscheshop.

Fyra bilder:

image1607

image1608

image1609

image1610


// Mr Porsche

Vinter-Porschar...

... i New York City!

Jepp, Mr Johan Zetterlund har även besökt New York på vintern och tog självklart några Porschebilder även där! :)

The Pics:

image1598

image1599

image1600

image1601

image1602

image1603

-"Shit, they are after me..."
image1604

Sverige, Sverige, Sverige...
image1605

599... (nej inte kronor) ;)
image1606


// Mr Porsche


Porsches of...

... South Africa!

Japp, "min" och
SPR´s egen fotograf, Johan Zetterlund är nyligen hemkommen därifrån.

Och eftersom att han vet hur mitt Porscheintresse ser ut, var han givetvis "tvungen" att knäppa

ett par kort när han såg en. :)

Thanks Johan!!

Fyra bilder:

image1594

image1595

image1596

image1597


// Mr Porsche

Fick ett...

... glädjande samtal från Porsche Center Borås idag!! :D

It´s on it´s way, hurray!

Wait and see....


// Mr Porsche

Bara sex...

...  dagar kvar tills den 193 cm långe norrmannen åter är i staden på bilderna nedan.

En av mina favoritplatser - London.

Tre Porscherelaterade platser som ska besökas är:

* Porsche Center Mayfair på Berkley Square (Thanks Gustav L) ---->
Länk

* Porsche Design på New Bond Street ("runt hörnet" från PC Mayfair) ---> Länk
* Design911 i Fairloop (Central Line med The Tube till zon 4 norrut) ---> Länk









We will create even lovelier memories!!
image1593


// Mr Porsche