SLS AMG - Vi fick en private show idag!

Vilken tur vi hade!

Jag, B.C. och
Quad visste att Landrins bil i Eskilstuna hade visning av en Mercedes SLS AMG i helgen som var.

Pga. jobb kunde jag inte åka dit då, utan vi chansade att den kanske stod kvar idag måndag då jag hade ledig dag. Mycket riktigt stod den där, men den var övertäckt. " - Satan, tänkte vi."
Men vi hade tur. En entusiastisk anställd frågade om vi ville ha hjälp varpå vi sa att vi bara ville kika på den övertäckta bilen.
" - Men då täcker vi av den så ni kan provsitta och fota den, sa han!"

Så vi fick i lugn och ro provsitta, fota och beundra monstret! Motorhuven är låååång kan jag säga! :) Mätarna i bilen är sjukt snygga och man sitter riktigt bra.

Inte nog med detta! Bilen skulle efter vår look, rullas ut ur hallen för att fraktas iväg. Snabbt på med videoläget på D90:in gjorde att jag fick en videosnutt där man hör hur bilen startas etc. WOW, blev ordet av den händelsen!!

Det finns bara ett par SLS AMG i Sverige just nu (Landrins sålde en på beställning i helgen by the way).

BILFAKTA:

* V8 på 6.3 liter
* 571 hk
* 650 Nm
* 0-100 km/h på 3.8 sek
* Toppfart 317 km/h
* 7-växlad sportväxellåda AMG Speedshift DCT
* 1 950 000 kr i grundpris


Vi var också en sväng till en lokal bilfirma. Utanför slängde jag upp D90:in och knäppte av en bild på min och Mr P´s Porsche 997, parkade i solskenet.
Väl spanade vi in en M5 E60, nya M3:an i cab samt en vit Ferrari F430. De bilderna är tagna med mobilen.


Bilder, en video (höj pixlarna till 480 nere till höger när du startar filmen) och sedan bilder igen.













Jag drömmer mig bort... :)






















Pssst... i och med att solen nu är här, så har jag idag beställt ett par Ray Ban aviators.


// Mr Porsche

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helvete vilket ljud !! :)

Den skulle man se IRL på gatan!!

2010-03-08 @ 19:23:16
Postat av: PeterCS

Nice!

Filmen med SLS´n gjorde att mitt föräldrarfilter aktiverades.

Innebär att den var rätt nära erotik gissar jag.

2010-03-09 @ 09:23:26
Postat av: Mr Porsche

Peter CS:



Jo du... det är lika sant som att Rocco är kung! :D

2010-03-09 @ 12:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback