The operation - Low but hell not slow!

Ïdag har jag varit hos Rickard Supramannen Cornacchini och Markus på SMR i Åkersberga (med en avstickare till Värtahamnen för att hämta the BIG finnish guard).

Cayenne Turbon har blivit ca. 10 cm lägre än förut genom att det bytts ett par speciella stag på den.
Med enkelhet kan jag med luftfjädringens hjälp höja upp den om jag så önskar.

Under operationen gick jag och Mr M en promenad bort till Åkersberga centrum (usch vilket tråkigt centrum) för att käka.

Jag är mycket nöjd med resultatet (som i lägsta läget just nu är rätt stötigt...)!! :)

Stort tack till Rickard och Markus!

Det blev också en inspektion på existerande och kommande monster. Bl.a. LIDS galna GT2:a, Rickards GT2:a, några Toyota Supror, 993 Turbo, 997 Turbo mfl.

En pratstund med några tips a´la kissekatt blev det innan hemfärd... ;)

Jag förberedde häromdagen genom att ta en förebild på hur bilen såg ut i Low level (lägsta körbara läge) innan förädlingen. Jag tog nya bilder idag efter hemkomst till stan.

Bilder från dagen, samt före- och efterbilder i några vinklar, här nedan.


Vad tycks? :)


 


 


Idag skulle solen skina på djävulen...


En bil för Näshultastekarn till höger! :)


Titta, en perfekt vinterbil!


Kolla jollen... :)


Hello, we are here.


Några mummabilder!!










Skönt med en glad promenad vintersolen! Ice, ice baby... ;)




Skum vinkel på det här villataket.


The Änd (-er).




DAGS FÖR OPERATIONSBILDER! KÄNSLIGA TITTARE VARNAS!



Före 1:


Efter 1:


 




Före 2:


Efter 2:


 


 


Före 3:


Efter 3:


 


 


Före 4:


Efter 4:


 


 


Till sist ett par extras på den låga, snabba djävulen! Fler, bättre och "renare" bilder kommer. :)





// Mr Porsche


Kommentarer
Postat av: Fjeldstad

Galet coolt!!!! YEAH!

2010-01-25 @ 20:04:18
Postat av: Anonym

Riktigt najs!!!! Ser grymt ut!

Ser fram emot nya bilder på en tvättad lågis

2010-01-25 @ 20:49:07
Postat av: PeterCS



Såd är ja. Äntligen. Ser riktigt fet ut!

2010-01-25 @ 23:16:24
Postat av: Mattias B

Läckert :) inte dumt alls ju bra gjort :)



Mvh Mattias

Postat av: Malin

Vilken skillnad! Endast till det bättre :-)

2010-01-26 @ 16:07:54
URL: http://chainsawy.blogg.se/
Postat av: Pontus

Nu kan du ju knäcka extra som plogbil. Haha :D

2010-01-27 @ 11:33:13
URL: http://www.garaget.org/volvo_r-optik
Postat av: Observer

Riktigt najs! Tycker dock dekalerna på sidan är riktigt fula och inte alls passar på en cayenne. men smaken är då olika. skön bill anyway =)

2010-01-27 @ 17:26:28
Postat av: Observer igen

tips från coachen: lacka alla chromade detaljer runt fönstren och ta bort sido-stripen så är bilen "business" ;-)

2010-01-27 @ 17:28:01
Postat av: Mr Porsche

Observer:



Nya fullängdsdekaler (likadana) ska monteras. Inget ska lackas.



Smaken är som baken.



Skriv gärna vem du är nästa gång annars riskerar kommentaren att falla bort.

2010-01-27 @ 17:56:07
Postat av: Mr Porsche

Tackar för alla kommentarer boys and girls!

2010-01-27 @ 18:00:24
Postat av: Erik

Ser kanon ut!



Jag är lite nyfiken på sänkningen - jag har just införskaffat en Cayenne Turbo som jag hämtar i veckan, och jag måste säga att den är aningens hög orginal. Hittade din blogg när jag sökte info om sänkning till cayenne.



Hur funkar sänksatsen du monterat? Blir bilen 10cm lägre totalt även i högsta läget, eller flyttar man bara den "nedre gränsen" för luftfjädringen? Var hittar man sänksatsen du monterat? Pris? Har hittills bara sett satser med nya fjädrar eller en "elektronisk sänkning" där man ställer om luftfjädringen, vet inte vilken variant som är bäst.



Skriv gärna lite mer info här, eller skicka ett mail :)

2010-03-28 @ 14:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback