V12 Vantage - Shaken, not stird!

Aston Martin V12 Vantage! Ett handbyggt monster som jag mer än gärna skulle ha i garaget.

Jag misstänker att man skulle vara rätt ensam om det också... om man inte bor i England förstås. Jag hoppas jag får se en i London vid nästa tripp dit. :)

Bilen har ett grymt ljud med sin 6.0 liters V12:a (samma som i DBS) som utvecklar 517 hk och ger 570 Nm. Till 100 km/h kommer du på 4.2 sekunder och mätaren stannar först vid 305 km/h.

V12 Vantage har kompositbromsar som Aston Martin kallar för Carbon Ceramic Matrix, CCM. Skivorna mäter 398 mm fram och 360 bak, sexkolvsok fram och fyra bak. Kompositmaterialet sparar tolv kilo jämfört med konventionella gjutjärnsskivor.

Bilen har en upplaga på 1 000 exemplar och började byggas 3:e kvartalet 2009.



Nu, några bilder och sedan en härlig video där Tif tar sig an the Aston.















// Mr Porsche

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback