GT Trackday with Autolife - 2010-04-25

En mycket händelserik (men inte jättevarm) bandag är till ända!

Jag, Mårten och Mats och till Gelleråsen i morse för att i första hand fotografera bilar på plats.
Och på plats fanns många grymma kärror. T.ex. Porsche 997 GT3 RS MKII, Nissan GTR, Audi S1 och RS4, Ferrari F430 Scuderia, 355 GTS och 360, JRM med sina überhögljudda EVOs, Caymaner, 996:or, 944, 968, Focus RS, BMW Alpina och M3, 997:or, Lotus, KTM mfl.

Det blev en kortare invigning av Turbon på bana och nu är jag even more sold! :) Boom shakalak...

På tal om såld... Jag och Peter Ternström (bakom ratten) drog iväg en sväng på landsvägen i en Nissan GTR han lånat. Både jag och Peter garvade samt blev bajsnödiga! :)
JÄVLAR vad den bilen går och det som imponerade mest var hur jäkla snabbt den växlar!! Satan i gatan... det är det värsta jag varit med om i växlingsväg!! Helt sjukt när vi t.ex. brände om en Volvo på 4:ans växel!!

Jag, Jens S, Peter T, Mårten, Mats samt en kille till fick rycka ut och hjälpa en kille vars bromsar lagt ner och resulterat i en smärre avåkning där fälgar och underrede tog mest stryk. En jädra massa sopande blev det för att få första högerböjen grusfri.

Ett antal timmars redigerande av regskyltar är nu klar. Alla bilder utom de 3 på min bil (tagna av
QUAD) är tagna av mig. GTR inside är tagen med en iPhone.

Varsågod, sätt dig i lugn och ro och njut av trevliga bilder från dagen:

   

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

    


En bild från ett moment of WOW då!




Väl hemma i stan hamnade vi på ett köpcentrum där en icke helt
okänd tjej sjöng.




Tack för idag!



// Mr Porsche

Kommentarer
Postat av: Johan Zetterlund

Fina bilder! Hade velat se video med :)

2010-04-28 @ 13:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback