Jag har köpt ny bil! What a happy day!

Och det är inte vilken kärra som helst!

Bilen är en basaltsvart metallic Porsche Cayenne Turbo i absolut nyskick och med få mil på mätaren.

Om djävulen kör SUV, så är det definitivt denna helvetesbest!

Under huven finns en dubbelturbo V8 på 4.5 liter. Den 2700 kg tunga bilen gör 0-100 km/h på dryga 5 sekunder!

HELT INSANE!

Utvändigt ser det tränade ögat några skillnader mot S´n såsom mycket fläskigare front med större luftintag och slitsad huv, fetare bromsar med röda bromsok samt annat avgassystem med fyra pipor bak. Bilen blir också lägre genom luftfjädringens inställningar. Man kan också elektroniskt ställa hårdheten på fjädringen.



Invändigt är den klädd i svart läder.
Bilen är fullsmetad med allt från luftfjädring till navigation.

Hmmm, nu äger jag alltså två Cayenner! :D

Cayenne S´n är dock till salu för den som är intresserad.

Jag har monterat dit mina 22"s fälgar på turbon.
Inom en snar framtid monteras ett rostfritt avgassystem.
Den ska också lackas ned samt få ett par passande dekaler.



Jag M, hans bror och norrmannen var ute på Kjula och "testade" på eftermiddagen...

Fyra fullvuxna män satt i och den skjuter ändå iväg som Peter North värsta kaskad!!

Nedan några snabba bilder tagna av Fjeldstad. Lägg märke till bilden med de rykande bromsarna... ;)
Men först bilder från fälgswitchen hos Mr N.
Cayenne S´n blev ju faktiskt snygg med turbons 20-tummare. :)
JA, bilen är skitig, men de som känner mig vet ju hur kärrorna brukar se ut. :)

Tack till Mr N på däckverkstaden.



Om jag är glad?

"I now worship the devil..."



Switching








S´n med turbofälgarna


Bilder från flygrakan




En glad motherfucker! :)










Till sist: Det som ryker nedan är inte cigarettrök... ;)


P.S. Nu blir det ny banner här snart.


// Mr Porsche a.k.a. Mr Happy


Kommentarer
Postat av: Jon

Äntligen har du köpt en riktig bil, med respirator ;o)



Ser fram emot en provsväng i denna!



/ Jon



Ps. Svart inredning var 1000% bättre än den ljusadu har i "S":en

2009-10-07 @ 22:18:03
Postat av: D

Kul, det är en frän bil. Har man inte kört den fattar an inte hur bra den går. En standard "vadfandetnukanvara" SAAB AERO, Volvo T6 Subaru Impresia har inte en chans inte ens i toppfart =)

Mvh D

2009-10-07 @ 22:18:31
Postat av: D

Ta ett par bilder på instrumenteringen i S:en o turbon så jag får se skillnaden

Mvh D

2009-10-07 @ 22:19:51
Postat av: Mats

Dax för en ny photosession i Köping eller kanske nå nytt ställe :)

2009-10-07 @ 22:34:03
Postat av: Johan Zetterlund

Grattis till nya bilen! Den ser asgrym ut. Jag antar att vi MÅSTE åka den på nästa SPR-uppdrag. :)

Ha det bäst!

Postat av: Malin

4 tummar (och två riskorn) upp!! :)



Puss // M&M

2009-10-08 @ 13:01:45
URL: http://chainsawy.blogg.se/
Postat av: Johan Peugeot

SWEET!! =)

2009-10-08 @ 17:49:15
Postat av: Thom

fan vilket åk. ska bli kul och testa till sommaren, hur långt efter man blir:)

2009-10-08 @ 17:51:15
Postat av: Mr Porsche

Thom:



Kan ju bli rätt jämt med tanke på hur det gick för mig i år! ;)

2009-10-08 @ 17:57:51
Postat av: Fjeldstad

Riktigt nice! :) väldigt trevlig! :D

2009-10-08 @ 23:23:59
URL: http://mrblondi.blogg.se/
Postat av: Freddek

Oj så grymt=) jahopp så du ska piska min kärra nu då...suck=(

Men du, fixa svarta lister runt rutan så blir det ashårt=) mvh Fredde

2009-10-09 @ 03:08:53
Postat av: Mr Porsche

FreddeK:



Haha, det är inte säkert... :)



Well, har nog andra planer just nu.

Har kollat på dem i totalsvart. Jädrigt snyggt, men tror det matchar bättre med fälgarna så här. Man ser liksom konturerna.

Fast jag kan ju ändra mig från ena dagen till den andra.



Fjeldstad:



YEAH! Bytt kallingar än?

2009-10-09 @ 09:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback