Porsche tar hissen!

Ja, det var en spektakulär procedur när Porsche Panamera premiärvisades i Shanghai för några månader sedan.

Det skedde nämligen i en konferenssal i världens 3:e högsta byggnad.

Shanghai World Financial Center är imponerande 492 meter hög (byggnaden till vänster på bilden)!

Konferenssalen ligger på 94:e våningen på 425 meters höjd.



Hmm, hur fasen får man upp världens snabbaste sportsedan (Panamera Turbo) dit? Det finns ingen öppning utåt i konferenssalen och ingen lastplattform som är skjutbar i sidled.

Hur gör vi då? Jag vet, vi ställer bilen på högkant i varuhissen!!

Först bilder och sedan en video.



Så blev det och det ser mycket spektakulärt ut.

Porscheteamet hade tillverkat specialgjorda ramper för att snirkla in bilen i varuhissen där den sedan stod med nosen uppåt likt en raket.

Här är det tajt, som flickan sa... ;)


Hundratals journalister hade samlats för världspremiären. Jag kan tänka mig att den undrade en hel del hur sjutton de fick in bilen i konferenssalen. :)



Härlig dragkamp!


Den var "up there" i några timmar, sedan var det omvänd procedur för att få ner den igen.
Ja, jag säger då det...








// Mr Porsche

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback