En mycket trevlig tur...

... är till ända.

107 mil står det på tripmätaren.

Sol, regn, underbara vyer, nästan bara vanliga bilar (tyvärr), ett sjuhelvetes grymt bröllop, översvämmning i den norska staden, helstekt hjortfilé, ICE AGE 3.

Ja, en massa skoj alltså! :)

Om du ska tanka, tanka inte i Norge. Omräknat i svenska kronor kostar 1 liter 95 oktan 15.70 kr och 1 liter V-Power 16.60 kr!! Smådyrt...

Om norrmännen tankar i Sverige betalar de (för ovanstående) strax över 9 kronor respektive ca. 9.30 kr.

Dock skönt att vara hemma igen.


 Först bidler från resan och sist en kort tunnelfilm! :)



On the windy road.


Paus med fetaostmackor i kylväskan.


V8:an eldar på i regnet!


Galna norrmän i Charlottenberg! :)


Welcome!


En hel familj på cykelsemester... i spöregn! Härligt.


Regn, regn, regn på vägen dit.





Vid en rastplats i spöregnet skulle...


... jag gör Nr 1. Toaletten var stängd så jag begav mig till baksidan av det lilla toahuset.
Där upptäckte jag ett flertal Nr 2-högar! :) Lägg märke till att någon har lackerat väggen... :) HOLY SHIT! :)



Passade efter mitt "toabesök" på att kolla in några ödehus bredvid rastplatsen. Dock inget material för
SPR.





Taking a break.


Norges vyer är underbara (fast detta är en relativt platt del av landet)!












Norska kameraskåp är så jävla fula!


Brudgummen som också är en kusin till mig bor i en jäkligt grym kåk från förra sekelskiftet. De har ett GRYMT jacuzzirum inne (tyvärr ej på bild) och ska också bygga ett ute. Muren är helt nygjord.


Vid grillstunder är utsikten helrätt!


Balkongutsikten är inte heller så pjåkig. ;)


3 SUV´s parkade utanför. :)


Who´s your daddy!! :)




Is this the house of Fred Flintstone?


På den här gamla pumpen står det 0.40 öre som literpris!


Ojdå... orten längst ned inbjuder till dubbelt skoj! Smaskens till sista slicken... :D


Sola sken bara i Karlstad på vägen hem och det märktes på några nedcabbade bilar.




Även i Norge syntes bilar utan tak.


Johan, här kunde jag åkt upp till den där i Hagfors! Hahaha...


Snygga bilar fanns inte i överflöd. Porschar jag såg var en Porsche Cayenne, en Porsche 924 och en 996 C4S (alla tre i Sverige). I Norge såg jag en Porsche Boxster och en 911 (80-tal) på orten vi besökte.




Rätt ovanligt att se en bubbla dra en släpvagn. :)








Snygg X6:a!














Lite lutning på vissa ställen...




Undrar vad som döljer sig här under...


Den här barnvagnen satt farligt löst... :/








Resans två roligaste bilder måste nog vara dessa!

Här och var i Norge möts man av får som går lösa i naturen.

Vid ett stopp kom 3 stycken mot bilen i ganska hög fart. " - Hmm, här blir det chickenrace", tänkte jag.


Men helt plötsligt gjorde de en helomvändning som berättade att de var sugna på nåt helt annat! ;)


I verkligheten var det barnen som ville äta lite hos sin mamma. :)



Eine, kleine video.

Klicka på HD nere till höger när du startat videon så blir bild/ljud bättre. Lägg märke till det "lilla" skriket i början. :)




// Mr Porsche

Kommentarer
Postat av: Johan Zetterlund

Ser ut att ha varit en trevlig resa :)

Fina bilder och härligt utedass där!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback