London 1 - 2009

Jag tror naturens krafter följer mig... ibland!

När London besöktes i mars 2008 hamnade vi i de värsta regnovädren på många år. Wet it was!

Nu har väl ingen kunnat undgå att London de senaste dagarna haft det värsta snöovädret sedan 1991...

Gissa vem som var där... :)

Trots detta och trots att årets influensa huserade våra kroppar så blev det en fantastisk resa.

Så underbart god mat, trevliga människor, mullrande motorljud, fint hotell, puls, shopping! Lovely helt enkelt!

Nedan följer ett stort antal bilder med bildtext ovan bilderna och/eller ett textavsnitt.

Mycket nöje!!



SKUMMISAR I LONDON


Ja, en del människor är skummare än andra. Det första som mötte oss på Tuben den här gången var en snubbe som helt plötsligt lade sig ned i mittgången på vagnen och började göra armhävningar. Sedan satte han sig helt lugnt igen. Efter några minuter körde han "ett pass" igen. :)
Han försökte sig också på en Rambo-variant med en hand.

Eller snubbarna som trotsar allt vad väder heter och är ute och springer i... shorts!!

Sen finns det ju de som klär sig som vårt lands färger. ;)

  

 



CARS OF LONDON


Trots att det är januari ser man många vrålåk på gatorna.

Vad sägs om Audi R8, Ferrari 599, FLÄSK-TVR Sagaris (asiatisk tjej körde), Maserati, Aston Martin mfl.

  

  

  

  

  



BLANDAT


Johan Z: Kolla det här hotellet som bara hade skalet kvar! :)
 

Oscars har underbar, mexikansk mat! Favorit!
 

Inte bara lyssna på, dricka också! ;)


Ja, vi hade sol också!
 

Har ni sett reklamen med det engelska paret som förgiftar té? Här är dom! ;)
 

Vi gick bara förbi... skulle till Porsche Center.


Här poseras det på Berkeley Square. Här finns Londons mest hemsökta hus.
 

Båt, modell stor någon?
 

The F-wordman.


 Lord Nelson håller koll.
 

Kinesiska nyåret.
 

Gott med en värmande chai tee latte i kylan.


Glad efter en nyinhandlad, tjock tröja hos Ralph Lauren.
 

This is art people! :D
 

Slicka en som går på gatan...? ;)




FLÄSK


Vet du vad fläsk är? Nej, jag menar inte nåt bombadierarsel. Jag menar givetvis Gemballa biturbo!

Gud hörde min bön och på lååångt avstånd skymtade jag den urläckra, mattsvarta besten. Om jag sprang dit? Forrest Gump, släng dig i väggen!! Jag hörde den när den svischade förbi sen några gator bort. OJ, vilket ljud... Påminde om någons bil... ;)

Inte nog med denna. I Kensington spottades en till Gemballa. Dock var den svartmetallic och utan den uppskurna huven.

Alltså, den mattsvarta... Shit!

 

 

  



HELP US!


Ja, man kan fan tro att engelsmännen är helt tafatta. Min kontakt hos Porsche Center West London skämdes rätt mycket och sa: - "Ni svenskar måste undra vad sjutton vi håller på med. Att vi inte kan hantera lite snö som ni gör hela tiden på vintern".

Well, jag kan förstå att när man inte sett så mycket snö sedan 1991 och kör runt på sommardäck blir tafatt. Men att totalt stänga ned allt från bussar till tunnelbana är bisarrt! 6 miljoner (!!!), dvs. 20% av de arbetsföra engelsmännen gick inte till jobbet i måndags.

Det gjorde att det var svårt att ta sig någonstans. Det blev taxi helt enkelt.

Nåväl, kolla in dessa bilder!

Inte varje dag man ser en Ferrari 599 "glida" runt när det börjar snöa.
 

Lulles min säger allt i snöyran!
 

En Boxster på kvällen när det börjat snöa och samma Boxster morgonen efter.
  

3 Porschar med sommardäck. Frågan är vilken som klarar sig bäst i ovädret. :)
  

Gatan där vårt hotell ligger, en bild från "yrkvällen" samt dagen efter.
  

Den här puben passade på att göra en snögubbe med en London Pride i handen. :D
 

Fin, snöig utsikt från taxin.


Inte ofta ett engelskt landskap ser ut såhär.



1014  av 1521 hk bakhjulsdrift på sommardäck var ute och körde! :D
  

Finbilen ute i snöblasket. :)


En likadan parkad efter en tur.


Skulle du köra med din Maserati på sommarpuckar i sånt här väder?


AMG, vinterbilen?


Härligt med cabriolet i januari. Såg faktiskt 5-6 Porschar och Bentleys som körde nedcabbat. Fick ingen på bild dock.


Då många stannade hemma var det mycket lugnt i tunnelbanan när den väl började gå igen.




PORSCHE CENTERS


Jag besökte två Porsche Center denna gång. Anledningen var att det första på Berkeley Square inte hade de kläder jag ville köpa.

När de hörde att jag var svensk frågade de om jag inte skulle köpa en bil. De berättade att många svenskar kommer till dem och köper nya Porschar.

Lågt pund, låg moms är nog varför.

Jag tog mig därför ut till Porsche Center West London som är större än det första. Där träffade jag en trevlig man som jag hade en lång pratstund om Porsche med.

Det var också han som undrade om vi svenskar undrade vad engelsmännen höll på med i snökaoset.

En beställning av kläder från nya Martini Racingkollektionen + några tillbehör gjordes. £15 i frakt hem till Sverige. Med ett stort smile insåg jag att jag betalat ca. hälften mot vad Porsche Center i Sverige vill ha betalt. :)
Nu väntar jag på mitt paket!


Porsche Center Berkeley Square
 

Porsche Centre West London
 

Grym Cayman!


Titta... 550 hästars Cayenne Turbo S! Kärlek!
 

Inte alla Porsche Center som har en egen taxi!


Två ensamma själar på parkeringen.


En turbo (givetvis med sommarpuckar) mullrade iväg.





London: Tack för denna gång, nästa gång vill vi ha bättre väder tack!


// Mr Porsche

Kommentarer
Postat av: Ash

Underbara bilder från Snö-London, inte ofta man ser schyssta kärror helt insnöade :)

2009-02-05 @ 08:52:23
Postat av: Mr Porsche

Ash:



Nä, så sant! Svårt val när det snöar och man vill glida finbil! ;)

2009-02-05 @ 11:36:49
Postat av: Johan L

Tjo!!



Kul läsning, najsa bilder =)

Keep up the good work

2009-02-05 @ 20:06:06
Postat av: Mr Porsche

Johan L:



Thanks man! Man gör vad man kan med sin lilla Ixus. :)

2009-02-05 @ 20:56:47
Postat av: Mackan

Tjena Arne.Härligt med London resor då och då, det var länge sedan jag var där nu. Synd med vädret men du fick ju med lite fina bilar iaf, många med mucho dollars där!! Ha det fint så hörs vi, snart asfalts säsong igen :)





2009-02-07 @ 18:23:01
Postat av: Mr Porsche

Mackan:



Japp, det är underbart! Vädret kunde ju varit bättre, men men...



Vore coolt att åka dit med grabbgänget någon gång. Silverstone kanske! ;)



Japp, vi ses! BRA att du inte gjort dig av med monstret! :D



Carrera Cup väntar oss...

2009-02-07 @ 20:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback