1939-2009 R.I.P.

Ett stundande 70-årsjubileum stod för dörren.

Allt var klart för nypremiären av höstens populäraste lördagsnöje. Nypremiären skulle gå av stapeln nu på lördag 28/2.

SPR hade varit på plats och gjort ett repotage, en blandning av öde vs nytt.

Vi får se hur och när vi lägger ut det repotaget på SPR-sidan.


För nu blir det inte som tänkt och inte ens "Guds hand" (namnet på statyn) kunde stoppa... detta (alla bilder tagna av mig):



Vad som hänt? Ja, någon eller några har tänt eld på den gamla men nyrenoverade delen av Statt! Sorgligt, men ack så sant. :(

Jag känner bl.a restaurangchefen, några i personalen samt vakter. Jag lider med er!!

Fan, alla härliga kvällar på "Perrans" uteservering, deras grymma hamburgertallriken, alla roliga F-rockskvällar etc. Gone...

Två av mina nuvarande kollegor har by the way jobbat på Statt och Perrongen i många år.


Nedan en stor mängd bilder med allt från en rosbukett i ett rökfyllt fönster, till brandmän som försöker släcka elden.

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  



Statt då och nu.

- Nr 1 Statt för 50 år sedan.
- Nr 2 Statt för någon månad sedan.
- Nr 3 Statt idag på förmiddagen.
  


Läs mer om dagens trista händelse på Ekuriren.





Idag har jag också fått konstaterat av stans bästa kille på solfilm att det är S-V-Å-R-T att lägga solfilm på en Cayenne. Så det blir inget med det tyvärr.

Finns annat godis att lägga pengarna på! ;)


// Mr Porsche 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback