LYCKAT med stort L!!

Oj, oj, oj...

Dagens glassträff blev riktigt lyckad! :)

Den som inte kom, missade en grym träff!

Ett underbart väder gav klartecken för något bra! :)

Totalt var det 100-120 bilar (parkeringen + gräset) på plats vid Slagsta Glass i Strängnäs för att delta i dagens glassträff.

Grymma bilar på plats, allt från Audi RS4 till Corvette. Det var också rätt många Porschar på plats, vilket jag tyckte var skoj. 

Jag såg förutom min egen:

- 2 st 996 GT3
- 3 st 944
- 4 st 996
- 1 st 996 Turbo
- 1 st 993 Turbo

Från Eskilstuna åkte vi i en lååång orm på mellan 30-40 bilar. Kul att 3-4 stycken parkerat längs vägen för att fota.

Väl framme i Strängnäs mötte vi upp med folk från Stockholm, Katrineholm, Köping, Västerås och ett flertal andra städer.

Glasskön ringlade lång och vissa ingredienser tog faktiskt slut trots att glassägarna var förberedda, så en kompis fick agera springpojke bort till affären för inköp.

Fredde och jag delade ut lotter till alla glassköpare vi såg och hade sedan en dragning där 5 lyckliga vinnare fick presentkort på Slagsta Glass. Grattis till er.

Det blev en hel del bilsnack på plats, många bilder togs, folk hade en trevlig eftermiddag i hamnen. Riktigt nice där med fin utsikt.

Nöjda och belåtna åkte vi mot Kjula (aningens senare än tänkt, men så kom det många fler än jag räknat med) där de som ville lekte med bilar och bågar.

STORT TACK till ALLA som kom!! Hoppas ni hade kul.

Tack också till mina medhjälpare.

Jag tycker det är riktigt skoj med blandningen av bilar och människor. ALLA är ju välkommna till träffarna.

Nu är det EN glassträff kvar i år. Den är söndagen 23 augusti kl. 16:30 vid Slagsta Glass i Eskilstuna. Missa den INTE!

Läs mer här ----->
Glassträff #6

Här kommer de bilder jag hann ta + en video från Kjula längst ner (klicka på HD för att se filmen med bättre bild/ljud).



BILDER

Skön bild på långormen.


Glasskön...


... blev längre och längre.






























































Fullt med folk njöt av glass, bilar ...


... och underbar utsikt!






































Undertecknad i Kleemann-Mercan, redo att gasa "lite"...




FILM




// Mr Porsche

Kommentarer
Postat av: Mr Kozmo

Nice med lite bilder Arne! Träffen blev riktigt lyckad...



Mvh

Kozmo

2009-08-03 @ 01:14:34
Postat av: Andreas

Tack för en trevlig dag!! kommer tillbaka..

Ps. Det e en RS6:a Ds.

2009-08-03 @ 08:05:53
Postat av: Mr Porsche

Mr Kozmo:



Thanks, det tycker jag också!



Andreas:



Tack för de orden! Välkommen till årets sista träff i vid Slagsta Glass i Eskilstuna.



Hmm, menar du sedanen? Det står RS4 i grillen. Skumt...

2009-08-03 @ 12:00:36
Postat av: olzen1974/driveforfun.org

ruggigt trevligt arne.bra jobbat.syns den 23/8

2009-08-03 @ 12:54:31
Postat av: Mr Porsche

olzen1974/driveforfun.org:



Thanks Mr! Det blev kanon!



Tack för hjälpen med du vet vad! ;)

2009-08-03 @ 13:26:14
Postat av: Andreas

---> Mr Porsche



Sorry såg inte att det fanns en Rs4 också...

men min bil e iaf en rs6 MTM (Grå metallic)



/A

2009-08-03 @ 15:00:29
Postat av: Johan L

Grymlisch

2009-08-03 @ 16:24:21
Postat av: VR6_Henke

Trevlig kväll :)

2009-08-03 @ 20:04:04
Postat av: Mr Porsche

Andreas:



Hehe, ok! GRYM kärra RS6:an! :)



Johan L:



Japp, räknar med att du kommer till avslutningsträffen!



VR6_Henke:



Japp, tycker jag också! Kul att du lekte, din kärra gick ju grymt bra!

2009-08-03 @ 20:18:40
Postat av: Vr6_Henke

Japp för att vara en Orginal Vr6 Syncro -97 så är den grymmt pigg med sina 190Hk 245Nm. :) hehe

2009-08-12 @ 23:03:06
Postat av: Mr Porsche

VR6_Henke:



Japp, som fasen!



Välkommna hela gänget den 23/8. Då ska vi ju till VME efteråt. :)

2009-08-12 @ 23:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback