London 2 - 2009

En grymt bra Londontripp är nu avslutad!

Jag och Jocke har haft 3 intensiva men innehållsrika dagar.

Vädret har varit kanon och värmen på kvällen är så där behagligt sommarljum.

Vi bodde på ett mycket fint hotell på Grosvenor Square i Mayfair. Granne med amerikanska ambassaden.

Jag behövde bara gå ca. 300 meter när jag skulle hämta den beställda jackan på Porsche Center vid Berkeley Square. :)

Så här kommer jag definitivt att bo igen.




Vi har ätit underbart god mat från bl.a.

- Japan
- Brasilien
- Skottland
- Indien
- Mexico

Ett stort plus till rätten Itame som intogs på japanska Wagamama i Camden. Jag fick en sån där smakupplevelse som man sällan får.

Efter att en kväll ha ätit på ett ställe i Soho, ville vi leta rätt på en bra bar. Vi gled in på ett ställe meeen vände direkt. Vi hade hamnat på en... gaybar! Hahahaha!

Det sjuka var att vi skrattat åt låten Gay Bar med Electric Six precis innan (video längst ned i inlägget).

Kvällen avslutades på ett uteställe vid Picadilly där vi hade riktigt roligt.

Vi har på resan provat ett antal intressanta öl/cidersorter. Med cider menar jag riktig cider på fat. 



Har vi sett några bilar då?

Jo tack...

TVR, Ferrari, FLÄSK-Mercor, Lambos, Bentleys, Maybach, Rolls Royce, Porsche, Aston Martin. You name it!

Vi var också på en utställning för Fiat 500, i Mayfair. Man fick gå in i en gigantisk 500 för att kolla in lite historia om modellen.



Denna gång var det också dags att för andra gången besöka London Dungeon. Nu fungerade också den "mörka" båtturen. Jävligt kul!

Vi var där kl. 10:15. Då är det 0 st i kö.

När vi kom ut var det 1-1½ timmes kö...


 

Shoppat nåt? Take a guess... :)

Allt från den "heta" Kate Moss-tröjan till new arrivals från Criminal.


Största kapet blev systemkameran jag köpte.

En
Nikon D90 med ett Nikkor 18-105 mm. Pris: 8 000 kr!!

Priset i Sverige hos Cyberfoto, Elgiganten, Japanfoto, Mediamarkt, Expert etc. är mellan 12-14 000 kr! Gissa om jag är nöjd!!

Minneskort var dock mycket dyrare där. Så jag köpte ett så fort vi landat på svensk mark.

Tog ett 8 Gb SanDisk Extreme III 30 MB/s - 200x.


Ett annat Londonkap blev jackan hos Porsche Center. Nästan halva priset mot i Sverige... 

På Selfridges fick vi riktigt bra service på klockavdelningen, när jag skulle kolla in modellen jag suktat efter.

Säljaren visade oss en modell som kom in för ett par veckor sedan, som är tillverkad i 1088 ex.

Jag är såld och har bestämt mig. Beställning sker vilken dag som helst...


Givetvis hade jag väskan full med presenter till de där hemma också! :)

Från Ed Hardy till Jane Norman.





Det blev givetvis en hel del bilder tagna. De är tagna med min lilla Ixus eftersom kameraleveransen skedde på hemresedagen.

London, see you soon again!


BILDER - LONDON (bilarna sist)



Redo för fun!


THANK YOU GOD! ;)



Hotellets bästa rum var vårt!
 

Burritos på Oscars! YUM!


Kan faktiskt (
tro det eller ej) bli rätt öde i Londons tunnelbana.


Ehhh???



 

Help, somebody save me...


... before my head ends up on a stick! :)


Hjäääälp! The boat to hell!


Man kan inte annat än njuta...


... uppe vid Camden Lock.


Det blev både såna här...


... och såna här på resan.


Den här snubben var sjukt rolig!!


Soho here we come! Förresten, har du sett filmen Creep? Är detta början på 2:an?


Jocke på Regent Street.


Jepp, this is the gay bar! :)

Är detta stammisarna? ;)


Nä, jag vill inte gå hem än... :)


Stayin alive!


Här var det inte stort...


Frukost på Pret vid Marble Arch. Har hittat en ny frukostfavorit i sandwichen med bacon, ägg, majonäs och groddar.


Abercrombie & Fitch, ett jädrigt coolt ställe! ;) ÅK DIT!


Jocke klurar över Barbourjackan.


I vänsterhanden har jag en grym poster som köptes hos National Geographic.


Ett par London Pride svalkar strupen fint! :)


Det var riktigt fint nere vid "ögat" denna kväll. Dock vandrade vi ändå bort till Blackfriers Bridge och över denna, för att äta indiskt.




Jockes Iphonefodral från Paul Smith.


Soligt här uppe...


 


 
BILAR PÅ BILD.


TVR


AMG ÄR fläsk! Här gånger 3!




Den grymmaste av de 3.





Rolls Royce är också fläsk!




B som i Bentley.


2 i rad.






Ragga i Jagga?





F1 hos Ferrari Store.


Mumma är Maserati.



Ta av din hatt, för bilar i mattsvart! SMOKING!








Hey, that´s not my Porsche!


Hey, that´s not my Opel!


Aston Martin Power!


Mmm.


Citycop?


Fiat 500. Normal, STOR och Diesel Edition.



Fina Porschar på PC och även på gatorna.





2 kompisar?









Landrover vs Mini.













En röd Audi som stöter på sin Puma månne?

Low Lexus.


Jo då, ett par Rarris hamnade också på bild.






Till sist, 2 djävular i orange i Londonnatten! Maybach vs Lamborghini.


 


 

Då så... kommer du ihåg vad jag skrev att du skulle få se nu? Hehe, precis!

Låten Gay Bar med
Electric Six.




// Mr Porsche


Kommentarer
Postat av: Mattias B

Hejsan trevliga bilder du har fotat under dom 3 dagarna i Londo :) många finna bilar att kolla på :) 3 sista bilen är ju en Maybach 57 S :D



Mvh Mattias B

Postat av: Mr Porsche

Mattias B:



Ahh, nice! Var lite osäker. Ändrar nu...



2009-08-30 @ 22:27:34
Postat av: Mattias B

Det är ju inte lätt att kunna alla bilmodeller :D



Mvh Mattias B

2009-09-02 @ 23:21:38
URL: http://vadsomhanderimittliv.blogspot.com/
Postat av: Nicklas

Vilka jävla bilar! btw, skulle vilja ha bilderna du tog på camaron:)

2009-09-03 @ 15:31:03
Postat av: Malin

Tack för alla fina saker älskling :)



Skönt att ha dig hemma igen!



Puss & älsk

2009-09-03 @ 15:53:51
URL: http://chainsawy.blogg.se/
Postat av: Mr Porsche

Niklas:



Vilka Camarobilder menar du då?

2009-09-03 @ 20:17:10
Postat av: Mr Porsche

Malin:



You´re welcome!

2009-09-03 @ 20:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback