London II - 2008

FAN!!

Varför jag svär? Jo, för att jag som aldrig är sjuk, lyckades tajma in en influensa lagom till Londontrippen.

Men ett gäng Alvedon höll mig på benen och det gick bra.

Så, nog med negativt. :)

Det har varit en fantastisk resa.

Vilken stad, vilka människor, vilken mat, vilken S-H-O-P-P-I-N-G.

London dyrt i klädväg? Sällan. Speciellt inte nu när pundet ligger rätt.

Jag har shoppat så VISA-kortet tog eld.

Allt från några grymma 100 punds tröjor hos svenske expediten Nils på Ralph Lauren - New Bond Street,
till favoritbutiken Criminal i Notting Hill (har bytt namn till The Hook).

En helt outstanding outdoorkavaj blev min samt en halvlång trench, mössor, pikéer, figursydda skjortor, Amplified t-shirts m.m.

En Cayennefrälst tjej på Porsche Design visade mig 850 punds telefonen från Porsche. Rätt fet må jag säga.

Dagen innan jag klev in i PD-butiken hade de fått in den rykande, färska parfymen från Porsche Design. Shit, vilken underbar doft. Om jag köpte den? Behöver du fråga... ;) Hade det stått bajs på den så hade jag köpt den, så grymt gott luktar den/jag. :)

Även Porsche Center på Berkley Square besöktes. Återigen konstaterades att Porsches kläder är ungerfär hälften så billiga som på Porsche Center i Sverige!! Störande att det jag skulle köpa var slut i min storlek.
Jar ringde till PC i västra London men även där var min size finished.

Träffade givetvis min svenske favvisgubbe på Quennsway där det bland annat köptes Strongbow.

Ett besök på Imperial War Museum gjordes. En inblick i första och andra världskriget.

En frukost på romtantiska Lazy Daizy hanns samt två besök på Oscars.

Puh, många stadsdelar har avverkats:

- Camden Town
- Notting Hill
- Bayswater
- Sloane Square/Chelsea
- Kensington
- Knightsbridge
- Covent Garden
- Brick Lane
- Soho
- Southwark

Rätt skönt att vara hemma igen må jag säga. Inte helt kry än. Börjar jobba igen på torsdag.

Well, enough talk now!!



Bilderna som följer nedan är alla tagna med min lilla IXUS75.

Det är mängder med bilder, så ta dig tid att kolla genom dem och glöm inte att föra muspekaren över varje bild innan du klickar upp dem. Alla har kommentarer rörande bilden. Och ta dem i ordning.

Kategorierna är som följer (det roligaste till sist):

- MIXED UP (blandade bilder från resan)
- THE ARTISTIC ME (med lite inställningar blir det helt ok)
- PORTOBELLO GARAGE (de har bytt upp sig från förra gången jag var här...)
- NÅGOT FÖR NÄSHULTA (en kollega som är i SUV-tankar och då med engelskt som prio 1)
- INTE BÅTAR (ja, vad kan det vara då... )


OBS! ALLA BILDER HAR EN KOMMENTAR. FÖR MUSPEKAREN ÖVER DEM INNAN DU KLICKAR UPP DEM! OBS!


Enjoy.


MIXED UP


Hmm, vilken butik ska jag besöka först... Oscars svårslagna burrito! Rekommenderas... Kensington Gardens, en underbar park att promenera genom.

This is the place, om du har häst! I am Casanova! ;) Christmas World på Harrods som ALLTID öppnar tidigt...

Shit, solen tittar fram!!  Vi var och såg denna på bio en av kvällarna. Alla Guy Ritchies filmer är GRYMMA! Gammal tant som stod och jonglerade för sig själv vid Marble Arch. :)

En väldoftande nyhet! Ahhh, Guiness!! Smutt med Starbucks när det...

... regnar så här ute!! Gick in och kikade på den här grymma soffan. Fast över 100 loppor kändes lite väl dyrt... ;) Men va fan... det är ju felstavat! ;)

Paraply - Ett välbehövligt hjälpmedel i London vissa stunder. Coolt kort på Lord Nelsonstatyn vid Trafalgar, taget från bussen. Shit, är det Gröna Lund?

Hmm, inget place jag velat vara på under första värlskriget. Jädra massa guns... Don´t fuck with this englishman!

Soldater på väg upp ur en skyttegrav. Ja grabbar, jag... ... GER MIG!

Imponerande flygplan i luften. Ja, det är i min trädgård. :) Vilken konstrast - McD vs en STOR moraklocka. :D

Dali, en sann konstnär. Snyggt hämtkaffe. TJOCKT med folk på marknaden i Notting Hill.

Justin har bytt inriktning. Det är en kulinarisk upplevelse att gå på Portobello Road en lördag, jag lovar. Jahapp, nu regnar det igen...

Crowded street! Arkiv X? Här börjar de sälja Criminal senare i höst. :)

Klart man måste hit! Smutta på en smarrig banan/Nutellapannkaka. Massa annorlunda människor.

 Posing vid Sloane Square. Men vad fan, jag var ju tvungen att prova. :) Ahh, Guiness!

En del av min NYA garderob. Good to know...



THE ARTISTIC ME


Houses in Notting Hill. Only red. Colors of the rainbow.

Helgon alltså... Den här bilden med American Apparel-skylten blev rätt cool. En gammal skolbyggnad med en känd gatas nämn på väggen.

 Kanalen i Camden. Skräp kan vara fint sägs det... Jädrigt cool bild vid Covent Garden.

Kanske är det Stålmannens telefonkiosk. :) 2 telefonkiosker i Bayswater. The Tube in red vs b/w.

Jag lyser upp er värld i gult.  



PORTOBELLO GARAGE


Killarna har bytt upp sig! ;) En silverfärgad 911 ena dagen... ... och en röd 911 dagen efter. :)



NÅGOT FÖR NÄSHULTA


En lätt beggad. Grönt är skönt! BIG one Jocke!

En försvarare i Näshulta kanske? :D Jag visste inte att du hade grindar till dina ägor Jocke? Lite open stil kanske?

Shit, du skulle sett den här Range Roverlimon SMEarn. 



INTE BÅTAR


Denna såg först ut att vara en GT2:a, men visade... ... sig vara en Turbo.  Titta, en sån som Ängla har. :)

Alfa cab. Hur annorlunda var inte den här Diabolon i kamelontfärg? Oldie but goldie.

Puh, det där är nära... Fan, det gick så fort att jag knappt hann med ju... :) Och den nya M3:an vrommade förbi åt andra hållet.

BMW 1-serien i cab. Inte helt vanlig. Titta, en... ... Bossekärra!

Fint folk i Notting Hill vad det verkar. :) En lysande fin Karmann. En 11:a av något äldre årsmodell.

Såna här tycker Jocke om. Kul om det börjar regna för den här cabägaren. Omöjligt med en Porsche Cayenne. :D

Och vad kan dölja sig här under tro? Börjar på P... Tjena M3:an, ska vi kramas lite? 997 GT3 RS?

Var har jag sett en sån här förut? En Bentley utan förare? :D Kolla, det ser ut som gamla Cupfälgarna ju!! :) 

3 SUV´s av fel märke! ;) Lyxig Lexus. Aningens annorlunda Mini.

SLR Mclaren, vilken jädra grym kärra! Fet som få!! Maseratimums...

Fin Ferrari. Inte lika fin Ferrari. :) May som i...

... Maybach!   B som i Bentley. P som i...  
 
 Nice bike man! Shit, streetrace på Regentstreet!! Vem vinner? :) Snart öppning...

Enda RS:n jag såg. :) Klart nallarna ska åka fint! Cayenne GTS = JA tack.

Fick Turbon på bild två gånger. Här står den på en helt annan plats i London. SL600 AMG = Respekt. Hmm...

Lämna gärna seriösa kommenterar!!

Over and out!


// Mr Porsche

Kommentarer
Postat av: Taco

Ser ut som om ni haft det bra. Många fina bilar & bilder.

2008-09-09 @ 08:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback