Xenon & Kat von D

Ja, fredagen började inte i tvätthallen som jag tänkt mig (efter att jag skulle inhandlat en eftersökt bilvårdsprodukt).

När jag startade kärran märkte jag nämligen att höger xenonljus bara blinkade till och sedan aldrig tände.
Jag bytte det vänstra i höstas och nu var det dags för det andra att lämna jordelivet.
1099 kr styck, minus de 15% jag fick i rabatt av den föredetta Porscheägaren. Inga Biltemagrejor direkt. :)

Jag stötte ihop med en 996 Turboägare som nu går runt och ler hela dagarna över sina nymonterade Bilstein PSS9.
Turbon blev låg, grym (-mare) och stum.
Fick lite assistans vid bytet och en god kopp kaffe.

Jag passade på att göra en quick photosession med de bägge Porscharna.

Idag har jag också fått agera starthjälp till en Volvo och en Ford Explorer. Den barmhärtige samariten alltså.
En kompis har varit av med körkortet ett tag och har dåliga batterier i sina två bilar, därför gick de inte att starta utan hjälp.
Det har också avnjutits glass vid
Slagsta samt grillning hos goda vänner.

Hos grillvännerna mötte jag Kat von D (se ironisk bild längre ned)

Kvällen avslutades med en tvätt av Posh inför morgondagens bilträff/cruising.

Nu är det dags att sova eftersom jag jobbar i morgon. 

SOV GOTT!


Picturetime

PSS9-Turbon


Tänk om det vore lika lätt att byta lampor på alla bilar.


One Eyed Willy


Undertecknad monterar nya lampan


The old one. Pretty broken...


Två HELA ögon


Two lowriders in town


Ingen jeepvarning i dessa hjulhus.


Big butts! :)


Redo för race?


Fan, det blänker ju...


Cleant utan den bakre torkaren, inte sant?


Green vs. Blue


None Eyed Willy :) En försköningsoperation i icke orange utfördes på Turbon.


Killen med bra kräm i batteriet hjälpte killen med mindre bra kräm i sitt.


Dagens grillstuga.


My hero, Kat von D! ;)


Nice att sputa på Posh! ;)



// Mr Porsche

Kommentarer
Postat av: Douglas

Det blev kanon med nya glödisar till blinkersarna. Hmmm heter det så i plural?

2008-05-24 @ 18:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback