17 underbara mil...

... i solsken avverkades idag på premiärturen 2008.

WUNDERBAR, är ordet! :D

Vilket drag, vilka bromsar, vilket ljud, vilken väghållning, vilket.... listan kan göras låååång.

Det blev en tur till Katrineholm där vi bl.a. stannade för att kolla in lite möbler.

Sedan bar det av mot Strängnäs och ett gäng hemmagjorda köttbullar.

Vägarna var härligt torra, solen sken som aldrig förr, de nybrända skivorna pumpade ur stereon, smilbanden var fastklistrade höööögt upp! Det var perfekt! :D

Jag var inte ensam att ha tagit ut finbilen. Vi mötte bl.a. ett gäng med jänkare, bågar, en Z3:a, en E90 M3 mfl.

Säkerligen lika glada som jag denna dag!



Jag kommer att montera fast nya speglarna i nästa vecka när jag grejat de rätta spegelfästena. Idag blev det till att köra spegelöst utvändigt.



Nedan finner du först en film där jag drar förbi. Filmad med Ixusen. Om du dubbelklickar på videon så öppnas YouTubes fönster, om du vill se den i helskärm.

Sedan några bilder från premiärdagen.

Har du ställt på än? ;)

Brumelibrumvideo:


Vagnbok och plånbok! :)
image1538

Härligt att äääntligen få "bränna på" igen!
image1539

Torrt och soligt!
image1540

Taking the corner....
image1541

Hello my baby...
image1542

... nice ass!
image1543


// Mr Porsche

Kommentarer
Postat av: Douglas

såg dig idag vid 4 tiden du åkte på Nybron och svängde väster. Tidig premiär i år. =)

2008-02-24 @ 17:58:29
Postat av: Mr Porsche

Japp, varför vänta? Det är ju såååå kul! Och jag kan lova att jag inte är ensam att ställa på tidigt! Nu väntar vi på dig! :)

2008-02-24 @ 19:55:00
Postat av: Douglas

Jag ska besiktiga först den 17:e mars plus att mina krängnings hämmare inte har kommit än =O Forza har nog hittat alla ursäkter som går att komma på. Bäst var den att de hade fastnat i tullen! från tyskland? Är inte det ett EU land.

2008-02-24 @ 20:17:14
Postat av: Mr Porsche

Trist!!

Har du fått på det dyra inköpet från Roger på M än då? :)

2008-02-24 @ 22:52:37
Postat av: Malin

Tack för en riktigt mysig dag!
Puss

Postat av: Douglas

Nope tänkte ta allt samtidigt.

2008-02-25 @ 17:05:27
Postat av: Sandra

Den där var ju inget att hänga i granen de e ju en gammal. Nee, den va inte så fin faktist. Tacka vet jag våran... helt ny.

2008-03-03 @ 14:55:15
Postat av: Mr Porsche

Det är ju kanon Sandra.

Tyvärr har jag inte obegränsat med pengar. Annars hade jag köpt en Gallardo.

Vad har "ni" för kärra då? Är det din eller någon annans?

Och om du är insatt i Porsche, så borde du veta att en Porsche aldrig blir gammal. ;)

2008-03-03 @ 15:48:35
Postat av: Sandra

Ska man ha Porsche så ska man ju slå till ordentligt. Det är som BMW modellerna som ser ut som en liten polo. Hade man bara råd med motorn då eller?

2008-03-12 @ 23:14:52
Postat av: Mr Porsche

Jo, jag håller med att man ska slå till ordentligt. Man ska ha råd också...

Men jag är fortfarande intresserad av vad du/din pappa har för Porsche? :)

2008-03-13 @ 18:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback