Close to orgasm

Varför?

Jo, för att jag idag har fått provköra en gul 520 hästars Lamborghini Gallardo Spyder.

Upplevelsen var total. Vilken jäkla brutal sång i motorn när man drar på och helt enormt härligt när växlarna slår i.

Ljudet ur motorn när man växlar ner är obeskrivbart. Den 6-växlade E-gearlådan jobbar mycket snabbt och exakt.

Jag körde nedcabbat i den sköna vårluften.

Ljudet ur Gallardon är mycket brutalare (my point) än t.ex. Ferrari 360 som är mer symaskin.

Jag åkte alltså upp med en kompis till
Von Braun som har sin Ferrari 360 Spider till salu där och nu står i valet och kvalet mellan ovanstående kärra och en röd F430 Spider. Gallardo Spydern provkörde han häromdagen och idag var det dags för F430:in. När han provkörde den åkte jag och Torbjörn von Braun ut med Gallardon. Han körde en liten bit, sedan var det min tur en låååång stund.

Smilbanden gick dock inte att få högre efter att min kompis fått provköra den orange Gallardo Superleggeran som de har hos Von Braun. Under alla bilder nedan finner du två filmer på den. Höj volymen och lyssna när bilen startas. JÄVLAR, säger jag... :)

Dock hamnar den lite över hans budget.

Ja, jag har kollat varenda Gallardo till salu på Blocket och har insett att jag inte har råd... just nu... :)

Nu bilder OCH film:


En Lamborghini Diablo på flygtur
image1939

Jepps, en huggorm stod också i den nybyggda verkstaden
image1940

Den här färgen verkligen LYSER
image1941

En grå Gallardo Superleggera någon? :)
image1942

Här är Gallardo Superleggeran som kompisen provkörde (film längre ned)
image1946

En underbar bil
image1944

Javisst, kliv in...
image1945

Finns en och annan superbil till salu här
image1947

image1948

JA, jag vill ha en sån här!!
image1949

Nedan vrålåket jag körde idag
image1950

GRYMT med svarta bakljus och svarta fälgar
image1951

inredningen är dock sådär...
image1952

Knappen till vänster ger mutipla orgasmer... ;)
image1953

Modell lite väl stor (i kupén finns både innerbackspegel och backkamera)
image1954

Väntar på Mr von Braun som körde en kort bit först
image1955

Grymt härligt att höra V10:an i nedcabbat läge
image1956

Jag bad att få kika på motorn och det var en liten procedur med motorluckan
image1957

Jag, redo att åka hem med min nya Lamb... Hmm, blev inte affär denna gång...  :)
image1958


LYSSNA PÅ LJUDET!
I verkligheten är det nåt helt enormt högt och grymt!



Härlig sång när de rullar ut



På vägen hem spottades en amerikan utan regskyltar
image1959

Den gula finns till salu för den som önskar. Det är en -06 med 700 mil på mätaren. Pris: 1 795 000 kr...


// Mr Porsche

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Såg en annons med sänkfjädrar till din bil, vet inte om du redan skaffat det, eller om du vill ha coilovers. Men här är den iaf: http://www.zatzy.com/koep-saelj-bildelar-tillbehoer/323399-s-div-porsche-delar.html

Lambon var läcker, men är det inte liite audikänsla över interiören? =)

Din gamla Z3Mc är inte utplockad för säsongen ännu men det är snart dags.

Ha det gott! /Viktor

2008-04-17 @ 21:13:04
Postat av: Mr Porsche

Viktor:

Tack för tipset, men jag är grymt nöjd med sänknig och fjädrar som den är. Kika gärna lite bilder.
Coilovers skippar jag. :)

Jo, det är ju lite Audi invändigt, så sant.

Så M:en är inte ute? Har du feber? Du måste ju ut och bränna!! Bränn upp hit på någon träff.

Vi höres!

2008-04-17 @ 22:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback