A few details on my car

Var ute och kollade till kärran nyss i väntan på det beställda bakdäcket.

Passade på att ta några bilder på yttre detaljer som jag gillar. Några bilder är tagna vid andra tillfällen.

Details:

Frontspoilerläppen ger en helt ny look åt bilen, både från sidan och framifrån
image1887

Det svarta 911-emblemet gör sig helt rätt på (den nu dammiga) bakluckan
image1888

De svarta stripsen ihop med den svarta rutdekalen ger bilen ett argt, diskret uttryck och...
image1889

... gör så att bilen ser lägre ut
image1800

Vingen älskar jag! Otroligt snygg, följer linjerna fint och fyller sin funktion till fullo
image1890

image1891

Även den har som bekant en diskret Porschedekal
image1898

De nya sidospeglarna blev riktigt bra när de väl kom på plats. No more Dumboears
image1892

image1899

Här ses bägge speglarna
image1893

Fälgarna är ett givet val på yttre detaljer. Kikar man närmare ser man en intressant detalj, nämligen att de bägge spåren är olika skurna och går olika långt ut
image1894

Det blev riktigt snyggt och slimmat runt hjulhusen efter att fälgarna åkte på. En så perfekt detalj
image1895

image1900

Kolla in min nya maskot
image1896

Just nu detaljen jag inte gillar, nämligen att det för tillfället saknas ett bakhjul med tillhörande fälg
image1897

Har du några snygga detaljer på din kärra?


// Mr Porsche

Kommentarer
Postat av: Anonym

Glöm inte vems designen på rutdekalen är =)

2008-04-12 @ 00:25:42
Postat av: Mr Porsche

Anonym:

Rutdekalen är min.

Designen har funnits på cupbilarna sedan lääääänge.

MEN färgkombinationen mattsvart/blanksvart på rutdekalen har en kille på sin mörkblåa Turbo i Eskilstuna.

Som jag skrivit innan så ville jag ha en mer diskret look på bilen i och med att jag bytte till blanksvarta ränder så passade färgen på rutdekalen ypperligt. Den ser lägre och argare ut också! :)

Lite toning på det här så... :)

2008-04-12 @ 10:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback