Norway here we come

Japp, i morgon bitti bär det av! Cirka 250 härliga mil kommer att avverkas.

Bl.a. kommer Nesna och Gjövik besökas.

Tur i oturen mötte mig idag. Jag upptäckte att huvudet på en skruv satt i ett av bakdäcken.
När däckfirman "fixat" det så frågade de om jag skulle ut på någon långtur. Jag svarade att
jag skulle åka på en i morgon.

Jag fick då till svar att jag inte skulle kunna åka 250 mil till på de här bakdäcken.
Att de var slitna visste jag, men tänkte inte att cambern slitit så mycket på insidan av däcken.

Nu blev det kris. Den firman hade bara 1 (!!) däck i min dimension hemma.

Jag ringde min däckkontakt D som jag har allt att tacka för att det klaffade idag. Vi for kors och tvärs genom stan
för att hämta däcken på en välkänd firma och sedan montera dem på en välkänd bilfirma.

Blev ett par Dunloppuckar den här gången. Och priset klagar jag inte på... ;) Gäller att ha bra kontakter!

Tusen tack D!!

En mängd bilder kommer att tas på vår Norgetur!

Vill du nå mig så skicka ett mess!!

Nedan några bilder från dagens däckbyte.

See ya!


image581

image582

image583

image584

image585

// Mr Porsche


Kommentarer
Postat av: Mr D

Du ska ha en skön resa så hörs vi på hemmaplan. Glöm inte att återgälla en tjänst! De va grymt ljud när jag låg bakom med öppenvindruta och lyssnade på en skön sång från din PORSCHE. H de! Mr D/

2007-07-17 @ 21:36:28
Postat av: Viktor aka ViccoA

Hej! Hoppas du får en skön semester! =) Blev imponerad och inspirerad av dina filmer att jag var tvungen att prova lite själv. Måste skaffa någon som vill filma och bättre grejer med bara. Intresserad finns klippet här: http://www.garaget.org/video/oh57j01dejca
Ha det!

Postat av: Mr Porsche

Thanks!
Haha, du får filma mer än avgasrören! Säg till sen så jag får inspektera movien!

2007-07-25 @ 17:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback