Jag testade en Porsche Panamera 4 idag...

... och oj vad den imponerade på mig!

Min egen paparazzi
Quad följde glatt med efter ett samtal till honom. :) Vi var ju tvungna att föreviga stunden med jättebilen! För stor är den verkligen och att se den live är något helt annat än på bild. Där gör den sig verkligen inte rätt. Dess linjer kommer utan tvekan fram när man står och betraktar den.
Jag blev också imponerad av mittkonsollen som efter bilderna att bedöma har sett väldigt plastig ut. Men allt var väldigt gediget och välgjort.

Den har en ganska hög tröskel när man så att säga ska stiga ner i den. Invändigt är den otroligt rymlig och baksätet är som ett garage där man har väldigt bra med benplats.

Porsche har på ett smart sätt satt satellitnavin bland mätarna rakt framför en vilket gör att blicken inte behöver lämna synfältet rakt fram. Ser riktigt bra ut där den sitter.

Modellen jag provade var den nya Panamera 4. Den drivs av en helt ny V6-motor på 3,6 liter med direktinsprutning (DFI) och ger en effekt på 300 hk (220 kW) och ett maximalt vridmoment på 400 Nm/295 Nm. Bilens totalvikt, med en 30 kg lättare motor än sina större V8-syskon och med sitt lättviktsmaterial, är endast 1 730 kg. Panamera 4  är utrustade med Porsche Doppelkupplung (PDK) och med Auto Start Stop som standard medan det finns som tillval till ”vanliga”  Panamera.

Växellådan imponerar stort och trots att bilen "bara" har 300 hk utan turbo, så är det ett ordentligt klipp i den.

Bilen som testades var svart och utrustad med 20-tums turbofälgar. Urläcker är ordet!!

Tack till Johan på Porsche Service Center Eskilstuna, för lånet!

Deras ledord "Lite mer känsla" stämmer verkligen!






















// Mr Porsche


Kommentarer
Postat av: Johan Z

Fräsig kärra!

2010-05-14 @ 15:24:06
Postat av: Anonym

Härliga bilder och panameran blir bara snyggare och snyggare! Prismässigt, vet du vad dem olika ligger på? Kanske priset på den du körde?

2010-05-14 @ 19:14:06
Postat av: Mr Porsche

Hej du som glömt skriva ditt namn.



Den dyraste är ju definitivt turbon. Den jag körde startar på cirka 800 tkr. Denna var extrautrustad för närmare 200 tkr. En Panamera 4.

2010-05-15 @ 00:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback