Porsche vs BMW
Idag blir det (om inte regnet drar in) en grym photosession med ovanstående märken involverade.
Grym fotograf på grymt ställe, då blir det inte dåligt! :)
Tony blev 2:a i Let´s Dance, men det var fan kul att se honom regera på annat än racerbanan också.
// Mr Porsche
Tonight is the night...
Kung på racerbanan och dansbanan!
Rösta på honom genom att skicka ett SMS med texten: tony till nr 72 400 så kanske han blir så här glad:
Får se om man drar ut en sväng i kväll med kärran efter programmet.
Har by the way kanske en RIKTIGT STOR grej på gång med Carrera Cup.
Återkommer om det går i lås.
// Mr Porsche
Har du en Porsche 917...
OK, gör inget med den!! Men investera i stället 7 500 dollar i en Porsche 917-soffa!
Impa på polarna eller brudarna! ;)
Fakta om Porsche 917 + en tre bilder på "en riktig":
Porsche 917 skapades till följd av förändringar i F.I.A.s regelemente för Sportvagnar 1968-69. De nya reglerna tillät bl a en motorvolym på upp till 5 liter och efterföljaren till 904, 907 och 908 modellerna fick en 12-cylindrig boxermotor genom att Porsche slog ihop två stycken av sina klassiska 2,2 liters boxersexor.
Motorvolymen är på 4,5 liter och i sitt ursprungliga utförande gav den cirka 560 hk. Under den andra och tredje tävlingssäsongen kom den dock upp i avsevärt mer än 600 hk. Den nya modellen presenterades i mars 1969 på bilutställningen i Geneve och under säsongens första tävlingar kördes den parallellt med föregångaren 908.
Bilen har ett rörramschassi i lättviktsmaterial och en karross i glasfiber vilket gjorde den mycket lätt, endast 800 kg fulltankad. Tack vare den låga vikten och den kraftfulla motorn var 917 mycket snabb, men Porsches bästa förare ville ändå hellre köra 908:an som var mer lättkörd och förutsägbar i kritiska situationer.
Ett intensivt förbättringsarbete gav dock snart resultat och 917 har gått in i sportvagnshistorien som en av de mest framgångsrika modellerna någonsin. Under de tre officiella säsongerna startade den i 21 tävlingar och vann inte mindre än 14 av dessa. utöver tävlingsresultaten är bilen också känd för sitt, till dags dato oslagna, hastighetsrekord som sattes 1971 vid Le Mans på L´Hunnadieresrakan. Med Jackie Oliver vid ratten nådden den vid en nattligt test 396km/h.
// Mr Porsche
This weekend...
Han har tydligen ett nytt, grymt ställe på G. Vi får se vad det blir av det hela! :)
Jag återkommer med bilder efter detta.
// Mr Porsche
Don´t forget...
Ny banner...
Thanks till Johan för den.
// Mr Porsche
Med kameran i...
Vi höll oss dock inom stadsgränsen, men kommer vid tillfälle att bege oss till ett par ställen vi hittat.
Johan är en grym fotograf och här är resultatet från kvällen. Alla bilder är tagna utan stativ då det "förolyckats".
Papparazzipictures:
Sista bilden lyckades vi få med ett spöke på...
STORT TACK JOHAN!!
// Mr Porsche
Highway to hell
Det var som att någon tryckte på en knapp!
Vad jag menar?
Jo, när jag lämnade hemstaden för att åka mot Örebro så var det snustorra vägar och 4 plusgrader.
Men efter Arboga så var det som att knipsa med fingrarna.
Full snöstorm på ett ögonblick och -3 grader.
Shit, säger jag bara.... fick krypa i 50 km/h på motorvägen med sommardäcken medans långtradarna drog om och yrde snö så man inte såg en meter framför sig. Bestämde mig snabbt för att vända, men tror du det fanns en avfart direkt? Nej, precis!
Det var lika på vägen hem, från ett jädrans vinterväder så slog det om på samma ställe. Måste vara nåt kylhål vid Arbogatrakten.
Mötte en SPR-kompis på vägen hem som tog en "snapshot" med sin mobil på mig när jag susade förbi.
Den bilden + en icke photoshoppad bild på hur det såg ut på the highway to hell idag:
Fan vad skönt att vara hemma!!
// Mr Porsche
Chris Harris i Porsche 997 GT2
Han är dock missnöjd att de inte kunde ta ut bilen på bana i det här testet. Men det kommer...
Jädra grym bil nya GT2:an....
// Mr Porsche
Jag har gjort ett kap...
För andra gången så hade London inte det jag eftersökte.
Fast nu berodde det inte på att varan inte släppts, utan för att den är slutsåld ÖVERALLT!
Men man är ju inte king för ingenting, så jag har lyckats hitta ett helt sproilans par, som kommer fraktas till mig den 1 april.
Vad det är? Wait and see... ;)
// Mr Porsche
Jag har 3 toppar i min bil...
Dock ligger en i bagaget fram och ska förhoppningsvis (om vädret är bra), fraktas till en Porscheverkstad i morgon.
Är ledig så bilkörning står på schemat om det är soligt.
Måste dock in och jobba några timmar på eftermiddagen.
// Mr Porsche
A beautiful, sunny sunday...
Det var nämligen äntligen solig och ledig dag samtidigt! :)
Så tvätthallen på OKQ8 fick sig ett besök.
Sedan blev det en hel del bilåkande idag. Om man bara varit i bilen hela dagen skulle man inte kunna tro att det var bitande kallt ute. Solen var wunderbar idag! :)
A couple of pics from today:
* Stilig, elegant
// Mr Porsche
I Porsche 911-tankar?
Well, kika då på modellprogrammet för modellen nedan.
Från 325 hk - 530 hk.
911 Carrera
Motor 3,6l 6-cylindrig boxermotor 239 kW (325 hk) vid 6.800 varv/min
Prestanda: Toppfart: 285 km/h (182 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 5.0 sek
911 Carrera S
Motor 3,8l 6-cylindrig boxermotor 261 kW (355 hk) vid 6.600 varv/min
Prestanda: Toppfart: 293 km/h (182 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 4.8 sek
911 Carrera Cabriolet
Motor 3,6l 6-cylindrig boxermotor 239 kW (325 hk) vid 6.800 varv/min
Prestanda:Toppfart: 285 km/h (177 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 5.2 sek
911 Carrera S Cabriolet
Motor 3,8l 6-cylindrig boxermotor 261 kW (355 hk) vid 6.600 varv/min
Prestanda: Toppfart: 293 km/h (182 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 4.9 sek
911 Carrera 4
Motor 3,6l 6-cylindrig boxermotor 239 kW (325 hk) vid 6.800 varv/min
Prestanda: Toppfart: 280 km/h (174 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 5.1 sek
911 Carrera 4S
Motor 3,8l 6-cylindrig boxermotor 261 kW (355 hk) vid 6.600 varv/min
Prestanda: Toppfart: 288 km/h (179 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 4.8 sek
911 Carrera 4 Cabriolet
Motor 3,6l 6-cylindrig boxermotor 239 kW (325 hk) vid 6.800 varv/min
Prestanda: Toppfart: 280 km/h (174 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 5.3 sek
911 Carrera 4S Cabriolet
Motor 3,8l 6-cylindrig boxermotor 261 kW (355 hk) vid 6.600 varv/min
Prestanda: Toppfart: 288 km/h (179 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 4.9 sek
911 Targa 4
Motor 3,6l 6-cylindrig boxermotor 239 kW (325 hk) vid 6.800 varv/min
Prestanda: Toppfart: 280 km/h (174 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 5.3 sek
911 Targa 4S
Motor 3,8l 6-cylindrig boxermotor 261 kW (355 hk) vid 6.600 varv/min
Prestanda: Toppfart: 288 km/h (179 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 4.9 sek
911 Turbo
Motor 3,6l 6-cylindrig boxermotor 353 kW (480 hk) vid 6.000 varv/min
Prestanda: Toppfart: 310 km/h (193 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 3.9 sek
911 Turbo Cabriolet
Motor 3,6l 6-cylindrig boxermotor 353 kW (480 hk) vid 6.000 varv/min
Prestanda: Toppfart: 310 km/h (193 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 4.0 sek
911 GT2
Motor 3,6l 6-cylindrig boxermotor 390 kW (530 hk) vid 6.500 varv/min
Prestanda: Toppfart: 329 km/h (204 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 3,7 sek
911 GT3
Motor 3.6 liter 6-cylindrig boxermotor 305 kW (415 hk) vid 7.600 varv/min
Prestanda: Toppfart: 310 km/h (193 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 4.3 sek
911 GT3 RS
Motor 3.6 liter 6-cylindrig boxermotor 305 kW (415 hk) vid 7.600 varv/min
Prestanda: Toppfart: 310 km/h (193 mph) 0-100 km/h (62 mph) på 4.2 sek
Bara att "slå till"... :)
// Mr Porsche
Tony Rickardsson...
Har en lugn hemmakväll efter en tur med Posh och min fröken.
Vi har kikat på Let´s Dance och när Tony skulle dansa såg man inför dansen hans privata (?) 997 turbo Cabriolet (tyckte mig skymta att det var en cab) i ett inslag. Grym kärra!!
Var och kollade när han körde i Carrera Cup på Gelleråsen 2007. Riktigt skoj att se bilarna i depån och även ute på banan.
Kolla gärna in Tony Rickardssons hemsida och du... glöm inte att rösta på honom i Let´s Dance nu när han är i FINAL!
Skicka ett sms med texten: Tony till nummer 72400
Hemsidan finner du här -------> Rickardsson Racing
Nedan finner du bilder på Tonys bil 2007 samt fakta om bilen:
911 GT3 Cup är en ren racingbil som bygger på Porsches standardvagn 911 GT3. Effektmässigt skiljer det inte så mycket mellan modellerna men i övrigt är diskrepansen slående.
Motor
3,6 liters 6-cylindrig sugmotor, som vid 7 300 varv levererar 400 hk. Det maximala vridmomentet på 400 Nm nås vid 6 500 rpm. Hela motorn är viktreducerad och specialtillverkad. Max varvtal är hela 8 200 rpm.
Drivlina
Kraftöverföringen från motor till hjul sker via en nyutvecklad sexstegad sekventiell växellåda. Förutom att reducera tiden för växlingar förebygger den sekventiella lådan dessutom handhavandefel.
Chassi
Chassit bygger på samma teknik som används i Porsches standardvagnar, det vill säga framaxel med fjäderben och bakvagn med multilänk. I GT3 Cup är dock allt optimerat för racing. Stötdämparnas infästning i hjulupphängningen samt bakvagnen är hämtad från GT3 RSR. Med krängningshämmare av bladtyp samt justerbar höjd, hjulvinklar och stötdämpare kan chassit optimeras för alla typer av banor.
Tony vinkar till publiken och "tackar" för din Let´s Dance-röst! ;)
Bromsar
Klassiskt röda 6-kolvs aluminiumok fram och fyrkolvs dito bak. Skivorna mäter 380 mm fram och 350 mm bak. Med hjälp av ett reglage i kupén kan föraren själv ställa bromskraftfördelningen mellan främre och bakre hjulpar. ABS saknas för att bilarna även ska kunna tävla i GT-mästerskapen där detta inte är tillåtet.
Exteriör
Jämfört med sin föregångare har nya GT3 Cup 40 procent mer downforce. Den bakre ställbara vingen är 60 mm bredare och 35 mm högre. Karossen är materialanpassad för racing och maximalt viktreducerad.
Interiör
En racingstol, en brandsläckare och en kraftig bur är kort sammanfattat vad man hittar inuti en GT3 Cup. All viktig information, som varvtal, bromskraftfördelning och temperaturer med mera, finns samlad i displayen mitt framför föraren. Startknappen sitter, som sig bör i en Porsche, till vänster om ratten.
Till sist en händelserik bild från Sturup Raceway med Tony i ledningen:
NU VINNER DU TONY!
// Mr Porsche
Ta det fan lugnt...
Ja, gasa på ska man göra ibland (eller ofta), men med gott omdöme, inte sant?
Annars kan det gå som på bilderna under.
Lite eftertanke bara.
Faaast är man killen på den sista bilden kanske det är värt att smälla med Porschen (man ser hans stirrande blick)! ;)
// Mr Porsche
En rysk polis i en Porsche...
Förhoppningsvis mer bilsnack än bötessnack! ;)
SKÖN BILD! :)
// Mr Porsche
Dessa dagar har...
Men snart är solen och vårvärmen tillbaka och då rullar vi "ordentligt" igen, inte sant?
För nu ser det väl ut så här om man är ute med Porschen:
Det står en 944 under snötäcket:
Meeen, det lär väl finnas undantag, dvs. Porscheägare som älskar snön, som den här:
// Mr Porsche
Grymma wallpapers...
Japp, du hade rätt!!
Nya Porsche 997 GT2!
I länken under bilden nedan hittar du 39 schyssta wallpapers på det nya "vidundret" från Porsche, t.ex. den här:
Länken är här ---------> Wallpapers
Har du förresten sett nya GT2:an i rött samt gult?
// Mr Porsche
Elbil, inget nytt av Porsche
En av världens första elbilar tillverkades av vår egen Ferdinand Porsche år 1900!!
Den skeppades över till USA till L.A: Autoshow i slutet av förra året i samband med hybridpremiären av Porsche Cayenne.
I Porsches monter är det USA-premiär för Cayenne i hybridversion, och för att höja intresset för den har man skeppat över en av världens första elbilar, konstruerad av då 24-årige Ferdinand Porsche. Den har elmotorer i framhjulen, och konstruktionen helt utan drivaxlar, kugghjul, remmar eller kedjor ansågs sensationell när bilen ställdes ut på världsutställningen i Paris år 1900.
Porsche blev berömd över en natt, och företaget Lohner i Floridsdorf utanför Wien, där Porsche var anställd, byggde därefter cirka 300 stycken av elbilen.
Los Angeles Auto Show öppnar på fredag och pågår till och med söndag den 25 november.
Det enda välbevarade exemplaret av Porsches elbil står normalt på Tekniska museet i Wien, och visas nu för första gången upp utanför Europa.
Faktum är att Porsche även byggde världens första hybridbil, när han 1901 försåg elbilen med en förbränningsmotor som kunde ladda batteriet som matade elemotorerna i framhjulen. Men den bilen finns inte bevarad.
Modern Porsche med eldrift (delvis) är Cayenne hybrid nedan:
På världsutställningen i Paris år 1900 väckte den här bilen sensation och gjorde konstruktören, 24-årige Ferdinand Porsche, berömd över en natt. Bilen är eldriven med en elektrisk likströmsmotor i varje framhjul. Inga axlar, drev eller kedjor finns med i kraftöverföringen, och även bromsningen sker elektriskt.
Varje motor ger effekten 2,5 hästkrafter vid 120 r/min och tack vare det höga vridmomentet behövs ingen utväxling. Därmed blir friktionsförlusterna minimala och motorerna uppges ha en verkningsgrad på hela 83 procent. Toppfarten anges till 50 km/h och "normal hastighet" var runt 37 km/h.
Eftersom motorerna behöver visst varvtal för att fungera, var "minimi-farten" 17 kilometer per timme.
Batteriet består av 44 celler som tillsammans ger 80 volt, och med kapaciteten 300 amperetimmar har bilen en räckvidd på cirka 50 km per laddning.
Körklar vikt är totalt 1.205 kg, varav batteriet svarar för 410 kg. Varje framhjul, som är tillverkat av trä, väger inklusive elmotor 115 kg. Framhjulen har diametern 650 mm, bakhjulen 950 mm.
Elmotorerna fungerar också som bromsar på framhjulen, och de kompletteras med en mekanisk handbroms på bakhjulen.
För bakhjulen finns också en tandhjulsspärr som hindrar bilen att rulla bakåt vid start i backe.
Bilen handbyggdes totalt i 300 exemplar och såldes till dåtidens direktörer och andra makthavare. Priset låg betydligt högre än för de då aktuella automobilerna med förbränningsmotor.
// Mr Porsche
Ett par nostalgibilder...
Var i källaren och grävde idag och hittade den ena.
Den andra har jag visat en gång förut.
Jag och en kompis blev inbjudna till Porsche Center Stockholm, som då låg på Fiskartorpsvägen vid Stockholms Stadion.
Porsche hade tagit dit ett antal bilar i en så kallad roadshow.
Så gissa om man var exalterad när man fick provköra en 996:a, en Boxster etc.
Man kunde då bara drömma om att ett antal år senare själv äga och köra runt i ett vrålåk! :)
Nostaligia Locomotive gives you a hell of a ride:
// Mr Porsche
Skapligt garage...
YES PLEASE!
// Mr Porsche
Glida i en Boxster...
Ja, det är i alla fall en person som erbjuder sig att hyra ut sin Boxster veckovis i sommar för 10 000 kr/vecka.
Läs här -------> Boxster
// Mr Porsche
Shitweather ute...
Vi får eventuellt sällskap av en Spectre R42 på photoshooten förresten! :)
GRYM kärra enligt mig!
Info om bilen:
The Spectre R42 was designed and built in England by Spectre Supersports Ltd and was offered to the public in the early summer of 1996. Ray Christopher was the individual responsible for spear-heading the project. The body is comprised of a rigid composite body shell aiding in keeping the vehicle weight to a minimum. The chassis is monocoque.
Power was courteous of a 4.6 liter Ford eight-cylinder engine that produced 350 horsepower. Zero-to-sixty was achieved in around four seconds and top speed was reached at 175 mph. The engine was placed mid-ship, resulting in a 42/58 percent weight distribution. The suspension was an adjustable shock absorber unit that provided performance while maintaining superb ride quality.
A compartment located in the front of the vehicle is capable of carrying a weekends worth of luggage. The two-door, two-seater sports cars interior is adorned in luxurious leather trim and Wilton carpets.
During the introductory year, twenty-three examples were sold. A year later the company went bankrupt and production ceased.
Det är den här (bilder från när den var utställd i England):
// Mr Porsche
Ett par bilder till...
// Mr Porsche
Porsche Boxster RS 60 Spyder
Några fakta:
- Effekt: 303 Hk
- Vridmoment: 340 Nm
- Acceleration 0-100 km/h: 5.4 sec/6.1 sec (Tiptronic S)
- Toppfart: 274 km/h/266 km/h (Tiptronic S)
// Mr Porsche
Provade att kolla utbudet...
Fick svaret att: "There are currently no vehicles in stock" :)
// Mr Porsche
En underbar 997 Turbo...
997 Turbo
Sååå snygg... och snabb! ;)
Snackade lite med en papparazzipolare idag som hittat ett riktigt guldkorn till fotoställe.
Får se om skärtorsdagen kan bli en photosessiondag. :)
// Mr Porsche
Trots en mycket smutsig bil...
Varför?
Jo, för att:
- Speglarna nu är monterade och klara
- Landsvägen jag åkte på var torr och härligt kurvig
Jag är helnöjd med speglarna för att:
- Jag är ensam om dessa
- Det mesta är egentillverkat och resultatet blev grymt (enlig mig)
Bra också är att det med enkelhet går att återställa till original.
Stannade till för att ta några kort på "skithögen" med nytillskotten.
Todays pictures then::
Fan vad det är kul att köra Porsche!! :)
// Mr Porsche
Har du lite sofftyg...
Då kanske du kan bygga om din Porsche så här (ja, jag blir också mörkrädd):
// Mr Porsche
Troligen den fulaste Cayenne...
Håller du med?
// Mr Porsche
Olika Porschemodeller...
Japp, kolla in listan och ladda ned/köp/hyr filmen!
Här är ------------> Porschelistan
// Mr Porsche
Det tar sig, sa...
Idag har jag och Anders slipat, polerat och fixerat spegelfästena till de nya speglarna.
Dessa har idag fått samma kulör som resten av bilen.
Vi provade en blanding av svart och grönt först som trogna läsare vet. Men det blev inte så bra.
Så nu ska det bara härda till i morgon, monteras och sedan är det nog klart! :)
Tog några bilder som du ser nedan:
// Mr Porsche
London (1) - 2008
Underbar shopping, underbart sällskap, snygga bilar, ljuvlig mat, semsester!
Hjärtat bjöds på flyg och hotell och var nog med än nöjd! :D
Det blev ett besökt hos Desig911 i Fairlop. Kände att jag ville besöka stället som jag beställt GT2-vingen och 19-tumsfälgarna från. De hade en grym butik med mycket lull-lull.
Porsche Center på Berkley Square besöktes också. Vid besöket var ett TV-team på plats för att intervjua VD´n angående Porsches stämning mot London stad om trängselavgiterna mot sportbilar.
Något som var irriterande var att den Porsche Sweatjacket jag köpte på Porsche Center Borås för 1800 kr, endast kostade 990 kr här!! Alla de Porschekläder jag kollade på här var mycket billigare än hemma i Sverige.
Det shoppades för många pund på allt från Hackett till Criminal i Notting Hill.
God mat avnjöts på bl.a. Oscars och AsGreekAsItGets.
Jag älskar den här staden, men jädrar vad många sportbilar det finns här. Så kom inte och klaga på att det finns många sportisar i din stad. Här möter du en i varje gathörn: :)
Nä, nu är det dags för bilder.
Kameror:
- Canon Ixus 75 (som jag glömde batteriladdaren till)
- Sony Ericsson T650i
- Sony Ericsson K850i
Jag har skrivit en kommentar ovanför varje bild.
Jag har avdelat dem med en avskiljningslinje nedan och med följande överskrifter:
- PORSCHES OF LONDON
- DESIGN 911
- PORSCHE CENTER, BERKLEY SQUARE
- ÖVRIGA BILAR PÅ LONDONS GATOR
- BILDER PÅ ANNAT
Lämna gärna kommentarer. Oseriösa kommentarer tas bort direkt.
GRYM 997 GT3
Många Porschar stod parkade utanför husen
Fin, gammal rackare
En "Sally"... (Porschen i Cars)
Härlig färg på Caymanen
En cab som inte var nedcabbad (vi såg nedcabbade också)
993 Turbo = Respekt
En 993 och en 997 med turbofälgar
Den här idioten backade in i rejält i bilen bakom, men brydde sig inte om att gå ut för att kolla hur det gick!!
Skrämmande hur många sportbilar här som hade skrapade fälgar. Rika kanske inte bryr sig lika mycket...
2 x Porsche
Min Carrera GT som jag överraskande fick i present
997 GT2... eller inte...
Rolig syn.... David mot Goliat
Undertecknad posing utanför butiken
Inbjudande butik
Mullermumma!!
Kolfiberfälg någon? :D
Ole, dole doff...
SÄTT DIG NED!! :)
Flera "köksstolar"... ;)
Som någon eftersökte. Svarta fälgar med polerad kant. SNYGGT!
Ohh yes!
Lot´s of stuff
En hel drös med olika centre caps
Mumsfälg till Cayenne
Rims till äldre Porschar
Ja, de hade dessa också!
Instegslister
Ett inte så snyggt bakljus och bl.a. ett helrött som en viss 997 Turboägare nu har. SUPERFINT!
- "BRING THE XBOX 360, NOW!"
Mera mums och mera fälgar
Chillingfotöljer
Mera kolfiber någon?
Fina klockor by Porsche
Stilren, gammal kärra utanför
Tima att trimma 1
En banracer
993 Cabriolet
Time att trimma 2
Posing utanför
Jädrigt fin 997 Cab. Lägg märke till TV-teamet i bakgrunden
En 450-hästars 996 Turbo S -05 till salu
Annorlunda 997 med GT3-vinge, turbofälgar och röda sidospeglar. Snygg dock!
Overview
BMW M3 E90
Audi R8 (jädrigt grym)
Bentley in the rain
En klassisk Karmann (lägg märke till bagagehållaren)
Min gamla kärra! :)
FET och LÅG = Lamborghini Diablo
Väldigt blank 360
Nice rims på den här Land Rovern
En Alfa Romeo 3.2 tillägnad Mr Sme
Uuuuh... G-R-Y-M Maserati!!
HELVETE, vilket motorljud i den här Murclan!!!
Många kvinnor kör fina bilar i London, som den här nedan
Ferrari 430:in som jag nästan missade. Den svarta längst bort...
Mullrande BMW Z4 M Coupé
Möglig och helt trasig suflett, kanske inte det optimala i London där det ofta regnar
Den här stod med öppen dörr och helt täckt i damm. Tror nog ägaren kör sin Porsche 24/7. ;)
Mr Me i Notting Hill
The Ritz
Den mycket trevlige entrévärden på The Ritz
Hjärtat under ett vackert, blommande träd i vårsolen
Det blev en del sportande också. Golf med Tiger...
... "bilkörning" med Ayrton Senna och...
... en cykelrunda med Lance Armstrong.
Jag och Bob Marley "gets it" med lite reaggie!
Kylie ville gärna posa med mig! ;)
Jag njuuuuter den goda men mycket varma, fräsande fetaostförätten på AsGreekAs....
Där avnjöts även ett mycket gott vin från Argentina
Hjärtat i en rörlig bild på Regent Street
Hjärtat i nya hårfärgen som fixades på Basecuts i Notting Hill
Cool bild på Criminalpåsen
Fan att man alltid ska stöta på Bayrisch i London!! *ironi*
Vacker bild från en mexikansk restaurang
Hundar väntandes på matte or husse
HJÄÄÄÄÄLP....
Jag vid det kokande myllret vid Picadilly Circus på kvällen
- "Thanks London, see you soon again!"
// Mr Porsche
Vi tar nu semester...
Jag drar till London i morgon lördag och bloggen... ja, den stannar nog hemma! :)
Vi återkommer i slutet av nästa vecka.
Ha det bra så länge alla läsare!
Mvh
// Mr Londo... ehhh... Mr Porsche
Flygplan eller...
Bara att välja!! :)
Flygplan
Båt
Eller varför inte göra så att bilen andas bättre!!
Och gillar du tecknat så (ja, det är en riktig Porsche)...
Till sist vore det trevligt om man "kände" någon här när man behöver "fixa" kärran, inte sant? :)
// Mr Porsche
Filmen klar!!
Dock är det med förra årets look. Vi får väl göra en för i år också! :D
Personligen gillar jag filmen skarpt. Dock är slutet inne i kupén lite väl långt. Den biten kunde vara kortare.
Men, men...
Tänk också på att den är amatörmässigt gjord.
STORT TACK till Sebbe och Marcus för all hjälp! Eloge boys!
Crank the volume... Mycket nöje...
Här är filmen: (dubbelklicka för att komma till YouTube och helskärmsläge)
// Mr Porsche
En familjeracer...
JÄVLAR vad grym den är!
Man får väl nöja sig med en 521-hästar Cayenne Turbo S... eller kanske inte...
En "vanlig" Turbo vore dock nice.
En Cayenne står högt upp på önskelistan när väl familjen utökas! :)
Har du förresten sett den här ombyggnationen till en 2-dörrars Cayenne?
Inte snygg enligt mig.
// Mr Porsche
Nu...
Allt gick fint vid "kollen". Var ett par bultar som behövde dras åt lite med momentnyckel bara.
Efter hemkomst är förhoppningsvis sidospeglarna klara och omlackade i ny kulör.
Från lördag blir det BLOGG OFF fram tills tors-fre nästa vecka.
Under tiden säger jag som jag gjort förut. LÄS gamla inlägg.
Det finns ca. 350 inlägg, över 1600 bilder, en massa videos och intressanta texter.
ALLT handlar om Porsche. :)
Från februari 2007 och framåt.
MYCKET NÖJE!
// Mr Porsche
En eloge till...
Han är så jäkla bra att ha att göra med. RIKTIGT serviceminded!
THANKS Sören!
Av ovan nämda person fick jag by the way min nya sweatjacket idag.
Från 911 Racingserien.
Grym som fasen!
1800 kr hos Porscheshop.
Fyra bilder:
// Mr Porsche
Vinter-Porschar...
... i New York City!
Jepp, Mr Johan Zetterlund har även besökt New York på vintern och tog självklart några Porschebilder även där! :)
The Pics:
-"Shit, they are after me..."
Sverige, Sverige, Sverige...
599... (nej inte kronor) ;)
// Mr Porsche
Porsches of...
Japp, "min" och SPR´s egen fotograf, Johan Zetterlund är nyligen hemkommen därifrån.
Och eftersom att han vet hur mitt Porscheintresse ser ut, var han givetvis "tvungen" att knäppa
ett par kort när han såg en. :)
Thanks Johan!!
Fyra bilder:
// Mr Porsche
Fick ett...
It´s on it´s way, hurray!
Wait and see....
// Mr Porsche
Bara sex...
... dagar kvar tills den 193 cm långe norrmannen åter är i staden på bilderna nedan.
En av mina favoritplatser - London.
Tre Porscherelaterade platser som ska besökas är:
* Porsche Center Mayfair på Berkley Square (Thanks Gustav L) ----> Länk
* Design911 i Fairloop (Central Line med The Tube till zon 4 norrut) ---> Länk
We will create even lovelier memories!!
// Mr Porsche